مهمترین ویژگی های نسخه جدید کامیون 2631 آمیکو

پرشین خودرو: در ماه های پایانی سال 1397، گروه صنعتی آمیکو خبر تولید نسخه جدید کمپرسی 2631 را اعلام کرد اما رانندگان این کمپرسی در انتظار چه چیزی هستند؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در این گزارش نگاهی کوتاه به تمایزها و برتری نسخه جدید 2631 نسبت به نسل قبل خواهیم داشت.

کامیون 2631 را می توان یکی از محبوب ترین کامیون ها در میان رانندگان بخش معدنی نام برد که به واسطه توان حمل بار بیشتر از ظرفیت اسمی و نیاز به تعمیر و تعویض قطعات در فواصل زمانی بیشتر نسبت به سایر رقبا، توانسته است به خوبی خود را به انتخاب اول بسیاری از شرکت ها و پیمانکاران فعال در این عرصه تبدیل کند.

 



در شرکت های بزرگ صنعت خودرو جهان چه در خودروهای سواری چه خودروهای گروه کار و تجاری رسم بر این است تا با گذشت چند سال از عرضه یک محصول، نسبت به ارائه نسل جدید آن اقدام می شود که این مهم درباره محصولات معروف و پرطرفدار نیز صدق می کند که البته با حساسیت ویژه تری انجام می شود.

این مهم هر چند در ایران هرگز جدی گرفته نشده است اما شرکت آمیکو که به صورت خصوصی اداره می شود، نشان داده است که به این رسم خودروسازان بزرگ پایبند بوده است. حالا و با گذشت چند سال از عرضه کامیون 2631، گروه صنعتی آمیکو به روال شرکت های بزرگ تصمیم به ارتقای این کامیون گرفته است و در نظر دارد تا نسل جدید 2631 آمیکو را با تغییرات و بهبودهایی در بعد فنی به بازار عرضه کند.

نسل جدید کامیون 2631، از موتور یورو5 به اضافه EEV بهره برده است که این مهم برای اولین بار توسط آمیکو و با 2631 جدید اتفاق افتاده است که می توان گفت آمیکو نخستین شرکتی است که کامیونی با این استاندارد را در ایران راهی جاده ها می کند.

آمیکو عمده تغییرات در نسل جدید 2631 را معطوف به بخش فنی و ایمنی این محصول کرده است که همین امر این محصول را نه در بازاری که برترین های دنیا در آن غایب هستند بلکه در شرایطی که رقبای جهانی نیز حضور داشتند به رقیبی قابل احترام تبدیل کرده است.

آمیکو با توجه به فضای کاری این کامیون که در محیط های سخت و خشن است، برای داخل کابین 2631 جدید از پلاستیک فشرده بهره برده است تا مقاومت اجزای داخلی کابین را افزایش دهد.

پیشرانه 6 سیلندر 12 لیتری یورو5 که به توربو شارژ نیز مجهز است، 400 اسب بخار قدرت را با گشتاور شگفت انگیز 1950 نیوتن متر از گیربکس 14 دنده به چرخ های کامیون منتقل می کند که همین امر موجب می شود تا رانندگان دغدغه ای از بابت توان این نسل جدید از 2631 نداشته باشند. البته در نسل قبلی 2631 نیز توان این کامیون در حدی بود که رانندگان حجم بارهایی بسیار بیشتر از توان اسمی را با این کامیون حمل می کردند.

به لطف استفاده از تکنولوژی شرکت EATON و شاسی کامیون که از نوع نردبانی دولایه است، نسل جدید 2631 توان کشش 32 بار را خواهد داشت.

 



آمیکو در تولید نسل جدید 2631 سعی کرده است تا مجموعه ای از بهترین قطعات برندهای اروپایی را در این خودرو جمع کند که از جمله این برند های جهانی می توان به شرکت BOSCH، ZF و WABCOاشاره کرد که از سیستم اگزوز و جعبه فرمان تا سیستم ترمز این محصول نقش داشته اند.

شرکت EATON، BEHR، WILLIAMS، VOSS و CAN نیز از سایر برندهای جهانی هستند که آمیکو در تامین قطعات حیاتی نسل جدید 2631 از قطعات آنها بهره برده است.

خاطرنشان می شود: کامیون 2631 نسل جدید به واسطه استفاده از استاندارد یورو5 توان تردد در جاده های اروپایی را دارد که این مهم می تواند این خودرو را در دروازه ورود به بازارهای جهانی قرار دهد.

کد خبر 112746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha