کد خبر 112757
۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
میزان مصرف بنزین در ایام نوروز مشخص شد

پرشین خودرو: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که میزان مصرف بنزین در ۱۴ روز فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸، روزانه به ۱۰۷ میلیون لیتر برسد که این پیش‌بینی با توجه به وقوع سیل در برخی از استان‌ها محقق نشد و میزان مصرف بنزین در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، آمارها نشان می‌دهد که میزان مصرف بنزین در روز نخست فروردین‌ماه، ۹۴ میلیون لیتر بوده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۹۸ میلیون و ۷۲۳ هزار لیتر بوده، ۴.۷ درصد کاهش داشته است. ایرانی‌ها در دوم فروردین‌ماه، ۱۰۱ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۳ درصد افزایش داشته است.

اما در چهارم فروردین‌ماه شاهد مصرف ۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین بودیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رقم ۹۳ میلیون و ۳۸۳ هزار لیتر ۱.۱ درصد افزایش داشته است. مصرف بنزین کل ایران در پنجم فروردین‌ماه ۹۵ میلیون لیتر بوده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۰.۹ درصد کاهش داشته است.

 

بنزین

 

روند کاهشی مصرف بنزین در ایران در ششم و هفتم فروردین‌ماه ادامه یافت و میزان مصرف این فرآورده در این روزها به ترتیب ۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر و ۹۰ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بوده که در مقایسه با ششم و هفتم فروردین‌ماه سال ۱۳۷۷ به ترتیب ۷.۳ درصد و ۱۲.۹ درصد کاهش داشته است. میزان مصرف بنزین در هشتم فروردین‌ماه ۱۰۱ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بوده و میانگین مصرف از ابتدای سال تا هشتم فروردین‌ماه ۹۵.۸۸ هزار لیتر بوده است.

از سوی دیگر، ایرانی‌ها در نهم فروردین‌ماه ۸۹ میلیون لیتر بنزین مصرف کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است. این در حالی است که مصرف بنزین در ایران در دهم فروردین‌ماه با افزایش ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۰۶ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر رسید.

روند کاهشی مصرف بنزین در روزهای پایانی نوروز

میزان مصرف بنزین از یازدهم تا چهاردهم فروردین‌ماه روند کاهشی را طی کرد و در یازدهم این ماه به ۹۹ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد کاهش داشته است.

ایرانی‌ها در روزهای دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم ماه جاری به ترتیب ۹۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر، ۷۵ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر و ۸۵ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف کردند که این ارقام نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲، ۲.۲ و ۱.۹ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 112757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha