کد خبر 112758
۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
کشف ۷۴ گروه مجرمانه سایبری در فیس بوک

پرشین خودرو: طی یک پژوهش امنیتی ۷۴ گروه در فیس بوک کشف شده که اطلاعات سرقت شده را می فروشند. این گروه ها که حدود ۳۸۵ هزار عضو داشته اند در فضای فیس بوک فعالیت های مجرمانه خود را انجام می داده اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، گزارشی جدید حاکی از کشمکش ادامه دار فیس‌بوک با مبارزه با محتوای مجرمانه سایبری در پلتفرم خود دارد.

محققان امنیت سایبری Talos Intelligence Group ، در پژوهش‌های خود ۷۴ گروه فیس‌بوک را کشف کرده‌اند که اطلاعات کارت‌های اعتباری، اطلاعات هویتی (مانند گواهینامه) و کیت‌های فیشینگ ایمیل را خرید و فروش می‌کنند. جالب آنکه این گروه‌ها حدود ۳۸۵ هزار عضو دارند.

به گفته محققان، یافتن این گروه‌های فیس‌بوکی کار چندان سختی نبود زیرا آنها در فضای باز این شبکه اجتماعی مشغول فعالیت هستند.

بسیاری از این گروه‌ها نام‌های کاملاً آشکار مانند «فیس‌بوک هک» یا «اسپمرها و هکرهای حرفه‌ای» داشتند و حتی در برخی پست‌های این گروه‌ها دسترسی به اطلاعات سرقت شده به طور واضح ذکر شده بود.

برخی از این گروه‌ها با وجود نام‌هایی کاملاً آشکار به مدت ۸ سال است که در فیس‌بوک فعالیت می‌کنند. البته از زمان کشف ۷۴ گروه مذکور، فیس‌بوک آنها را ردیابی و حذف کرده است. با این وجود هر روز گروه‌های مجرمانه جدیدی فعالیت خود در فیس‌بوک را آغاز می‌کنند.

کد خبر 112758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha