کد خبر 112769
۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
۲۷ درصد کاهش گردشگر دریایی در نوروز

پرشین خودرو: معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سفرهای دریایی نوروز امسال از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۵ فروردین ۹۸ که بین سرزمین اصلی و جزایر خلیج فارس انجام شد، با وجود وقوع سیل و طوفان، ۹ درصد نسبت به نوروز سال گذشته رشد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، هادی حق شناس با اشاره به آمار جابه‌جایی مسافران دریایی در ایام نوروز اظهار داشت: از آن نظر که همه‌ساله طرح سفرهای دریایی نوروزی از ۲۵ اسفندماه تا پانزدهم فروردین ماه سال بعد مد نظر قرار می‌گیرد، امسال نیز آمار مسافران نوروزی در راستای آن که با آمار سال‌های قبل قابل مقایسه با‌شد، از ۲۵ اسفند ماه ۹۷ تا ۱۵ فروردین ماه ۹۸ در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه  آمار سفرهای دریایی به دو دسته گردشگر‌ و مسافر‌ تقسیم بندی می‌شود، ادامه داد:‌ مسافران دریایی آنهایی هستند که از طریق کشتی از سرزمین اصلی به جزایر خلیج فارس سفر می‌کنند، اما گردشگری دریایی از طریق قایق‌های موتوری یا کشتی کروز انجام می‌شود.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در واقع گردشگران دریایی کسانی هستند، ‌از همان نقطه‌ای که سوار قایق می‌شوند، مجدداً در همان نقطه پیاده می‌شوند‌‌ که این مشمول سواحل شمالی و جنوبی کشور است.

 

دریا

 

*رشد ۹ درصدی مسافر دریایی در نوروز ۹۸

حق‌شناس اظهار داشت: در سفرهای دریایی نوروز امسال (۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۵ فروردین ۹۸) که بین سرزمین اصلی و جزایر خلیج فارس انجام شد، با وجود وقوع سیل و طوفان ۹ درصد رشد نسبت به سال گذشته محقق شد و از رقم ۳ میلیون و ۴۰۸ هزار نفر مسافر دریایی در نوروز ۹۷ به‌ رقم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار نفر در نوروز ۹۸ رسیدیم.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: اما در بخش گردشگری دریایی نوروزی امسال (۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۵ فروردین ۹۸) نسبت به نوروز ۹۷ میزان ۲۷ درصد کاهش رخ داد و از رقم ۳ میلیون و ۱۶۲ هزار نفر در نوروز ۹۷ به رقم‌ ۲ میلیون و ۴۹۷ هزار نفر در نوروز ۹۸ رسیدیم.

* کاهش پنج درصدی مسافر و گردشگر دریایی در نوروز ۹۸

وی بیان کرد: در مجموع آمار گردشگران و مسافران نوروزی دریایی در نوروز ۹۷ رقم ۶ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر بود‌ که در ایام نوروز امسال به ۶ میلیون و ۲۴۸ هزار نفر کاهش یافت و درواقع‌ مجموع مسافر و گردشگر دریایی در نوروز امسال ۵ درصد ‌کاهش یافت.

* حادثه خسارتی و فوتی در نوروز امسال نداشتیم

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این که ارتقای ایمنی سفرهای دریایی نوروز امسال هم در دستور کار جدی قرار گرفت، اضافه کرد: نوروز امسال در آب‌های جنوب کشور و استان هرمزگان به عنوان پایتخت دریایی هیچ حادثه دریایی در بخش سفرهای دریایی که منجر به خسارت یا فوت شود‌.

* اختصاص یک دستگاه لایروب کاتر ساکشن و چندین دستگاه بیل مکانیکی در گلستان

حق‌شناس با اشاره به بروز سیلاب در استان گلستان، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی یک دستگاه لایروب کاتر ساکشن
و چندین دستگاه بیل مکانیکی در هفته اول نوروز به استان گلستان اعزام کرد که در حال حاضر هم مشغول لایروبی رودخانه گرگان‌رود است‌.

کد خبر 112769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha