فضایی برای مدیریت و رونق تولید خودروسازان / شرایط تولید خودروسازان منطقی تر می شود

پرشین خودرو: با اتفاقاتی که در ماههای پایانی سال 97 در حمایت از صنعت خودرو و تامین و تزریق نقدینگی به قطعه سازان بوجود آمد پیش بینی می شود شرایط تولید خودروسازان در سال رونق تولید، منطقی شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سال 98 در حالی با نام گذاری "رونق تولید" می رفت تا آغازگر تلاش جدی تر مردم و مسئولان در بخش های اقتصادی و تولیدی باشد که متاسفانه اخبار ناگوار حوادثی چون سیل در برخی از مناطق کشور کام مردم را تلخ و با تحت الشعاع قرار گرفتن سال جدید با این بلای طبیعی اذهان جامعه از فضای اقتصادی و موضوع بازار خودرو دور شد.

هر چند با آغاز سال جدید و به دنبال حوادثی که برای هموطنانمان در ابتدای سال رخ داد کمتر کسی پیگیر فضای اقتصادی کشور و موضوع قیمت خودرو بوده اما اظهارات برخی نمایندگان نشان می دهد که اوضاع و شرایط خودروسازان و بازار چندان از نگاه نمایندگان ملت دور نمانده است.

عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اشاره به پیش بینی ها از اوضاع تولید و بازار خودرو در سال جدید، گفت: با فروکش کردن التهابات قیمتی بازار خودرو در آخرین روزهای سال 97 و افت تقاضا با ورود به سال جدید پیش بینی می شود رونق سال گذشته در بازار خودرو امسال وجود نداشته و تقاضا در سال جدید بیش از این کاهش یابد.

 

خط تولید خودرو



به گفته وی، کاهش تقاضا در بازار با ورود به سال جدید می تواند به نفع خودروسازان باشد که در فضای کنونی بازار تقاضا، تولید و قیمت را مدیریت کنند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چنانچه از فضای فعلی سوء استفاده نشود و تلاش شود تا رضایت مردم بیشتر حاصل و قیمت ها مدیریت شود به طور قطع تولید به سمتی می رود که نیاز بازار تامین شود.

 




باید حمایت مالی دولت به سمت جبران بدهی خودروسازان سوق یابد

رضیان با اشاره به بهبود شرایط تامین قطعات و تزریق نقدینگی به قطعه سازان اظهار داشت: با اتفاقاتی که در آخرین ماههای پایانی سال 97 در حمایت مالی از صنعت خودرو و تامین و تزریق نقدینگی رخ داد پیش بینی می شود شرایط تولید خودروسازان در سال جاری منطقی تر باشد.

وی تاکید کرد: با وجود حمایت مالی از قطعه سازان و خودروسازان در سال گذشته و رفع بخشی از مشکلات، همچنان اوضاع مالی صنعت خودرو مناسب نیست از این رو امسال هم باید این حمایت ها ادامه و به سمت جبران بدهی ها به خصوص قطعه سازان سوق یابد تا بهتر بتوان شرایط تولید خودروسازان را مدیریت کرد.


بحران تولید با فشار برای تزریق نقدینگی بیشتر به خودروسازان مدیریت می شود

نماینده قائمشهر در خانه ملت همچنین با اشاره به فضای کنونی قطعه سازان بر اساس گزارش ها و دیدارهای صورت گرفته ، اظهار داشت: در مجموع شرایط تولید در واحدهای قطعه سازی بهترو رضایتمندی بیشتری نسبت حاصل شده است .

وی در پایان خاطر نشان کرد: امسال تلاش می کنیم با توجه به نام گذاری سال و پس از بحران هایی که در نتیجه سیل برای هموطنان رخ داده، پی گیری ها و فشار بیشتری را بیاوریم تا با حمایت وزیر صمت نقدینگی بیشتر به صنعت خودرو تزریق شده و بحران تولید بهتر مدیریت شود.

کد خبر 112779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha