کد خبر 112793
۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
جایگاه‌های سوخت هوشمند می‌شوند

پرشین خودرو: قاسمی گفت: تا دی ماه امسال تعداد ۱۱۰۰ جایگاه در سراسر کشور آماده و استاندارد سازی خواهند شد و امکان اینکه تعداد این جایگاه‌ها افزایش پیدا کند وجود دارد.

به گزارش پرشین خودرو، حمید قاسمی  مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص راه اندازی سیستم تبدیل سوخت خودرو اظهار کرد: مراکز و کارگاه‌ها ۲ اولویت را به صورت همزمان انجام می‌دهند، اول اینکه خودرو‌های بنزین سوز را به دوگانه سوز تبدیل می‌کنند و عمل دوم این است که خودرو‌هایی که از قبل به دوگانه سوز تبدیل شده اند را بازنگری و معاینه می‌کنند.

وی درباره با هزینه تبدیل سوخت گفت: هزینه خودرو‌های اولویت اول بستگی به نوع خودرو و اشکالات احتمالی خودرو دارد، اما متوسط این هزینه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود که از این مبلغ، ده درصد به صورت نقل و مابقی به صورت اقساطی پرداخت خواهد شد.

 

سوخت

 

مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: هزینه خودرو‌های نوع دوم کنترل و نرخ گذاری شده است و درصورتی که نیازی به تغییر منبع گاز نباشد، هزینه‌ها ناچیز خواهد بود.

قاسمی در ادامه افزود: کارکنان این کارگاه‌ها متشکل از کارگران و مهندسانی است که از سوی وزارت صنعت آموزش دیده اند و این کارگاه‌ها با نظارت سازمان بازرسی کل کشور به کار خود ادامه خواهند داد.

وی با بیان این مطلب که تمامی قطعاتی که در عمل تبدیل به کار گرفته می‌شود، مورد تایید سازمان استاندارد هستند، تصریح کرد: همچنین پس از نهایی شدن تمامی مراحل، به صاحبان خودرو گواهی استاندارد داده می‌شود و این گواهی‌ها به مدت سه سال اعتبار دارند و پس از پایان اعتبار باید مجدد به مراکز معاینه مراجعه کنند.

مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: هوشمند سازی جایگاه‌های سوخت رسانی یکی از سخت‌ترین و پر هزینه‌ترین اقداماتی است که برای هر یک از جایگاه‌ها و همچنین کارگاه‌های تبدیل، در حال راه اندازی است که به وسیله آن تمام پرداخت‌ها و شناسایی خودرو‌ها به صورت هوشمند و رایانه‌ای انجام خواهد شد.

قاسمی در پایان در خصوص تعداد جایگاه‌ها گفت: تا دی ماه امسال تعداد ۱۱۰۰ جایگاه در سراسر کشور آماده و استاندارد سازی خواهند شد و امکان اینکه تعداد این جایگاه‌ها افزایش پیدا کند وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 112793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha