بازار 98 با رکود و تثبیت قیمت خودرو استارت خورد / ادامه افت قیمت خودرو با عرضه مدل های جدید خودروسازان

پرشین خودرو: با پایان تعطیلات نوروزی بازار خودرو به رغم برخی گزارشات در خصوص قیمت های جدید، تاکنون فعالیت رسمی خود را آغاز نکرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بررسی بازار خودرو حاکی از آن است که در 2 روز گذشته معاملاتی در بازار خودرو صورت نگرفته است در حالی که به گفته فعالان بازار خودرو تا هنگام آغاز صدور فاکتور فروش توسط خودروسازان بازار خودرو رونقی در خرید و فروشی نخواهد داشت.

پس از برنامه فروش فوری و تحویل تعهدات معوق خودروسازان به مشتریان ، بازار خودرو در آخرین روزهای سال 97 وارد فاز جدید قیمتی شد این روند که با کاهش اختلاف قیمت کارخانه و بازار در اسفند ماه شروع شده بود در روزهای پایانی سال با افت 20 تا 30 درصدی در برخی از خودروهای پرتیراژ همراه شد.

 



با ورود به نوزدهمین روز از سال 98 همچنان بازار خودرو بدون تغییر قیمتی بر پایه قیمت های اخرین روزهای اسفند ماه ایستاده و بازار خودرو کماکان بر مدار تثبیت قیمت قرار دارد.

هر چند پیش بینی می شود با آغاز صدور فاکتور توسط دو شرکت ایران خودرو و سایپا ،بازار خودرو ظرف هفته آینده به مدار جدیدی وارد شده و تا حدودی بازار معاملات خودرو داغ شود هر چند به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران، نمی توان به طور معمول در اردیبهشت ماه بازار پر رونقی را شاهد بود و همچون جریان هر ساله در دومین ماه سال بازار خودرو نیز با افت تقاضا همراه خواهد بود مگر آنکه جریان عرضه شرکتها و بازار ارز شاهد اتفاقات و رویه جدیدی باشد.

به گفته سعید موتمنی با عرضه خودروهای مدل 98، بازار خودروهای مدل 97 نیز با افت قیمت روبرو خواهد شد و چنانچه فروش و عرضه خودروسازان همچون آخرین ماه سال 97 ادامه یابد اختلاف قیمت جدیدی در بازار خودروهای داخلی شاهد نخواهیم بود و با تحویل فروش های سال گذشته خودروسازان و انجام تعهدات قبلی روند قیمت ها در بازار باز هم نزولی خواهد شد.

بر اساس ارزیابی ها با ورود به هفته چهارم فروردین ماه و در آستانه دومین ماه سال 98 بازار خودرو با رکود مشتری و تقاضا همراه است در حالی که در این روزها بسیاری از خریداران منتظر آغاز فعالیت بازار برای تبدیل خودرو و برخی نیز در انتظار عرضه مدل جدید خودروسازان به بازار هستند.

 



پیش بینی فعالان بازار در خصوص اوضاع قیمتی در بازار خودرو نشان می دهد که چنانچه عرضه خودرو به بازار متوقف نشود شاهد هجمه جدید قیمتی در بازار و افزایش قیمت خودرو در سال جدید نخواهیم بود.

بر اساس آخرین وضعیت بازار خودرو پراید 111 با قیمت حدود 45 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 با قیمت 72 میلیون تومان، پژو206 تیپ 5 با قیمت86 میلیون تومان، پژو405 با قیمت 62میلیون و 500 هزار تومان و پژو 206 صندوق دار با قیمت 87 میلیون و 500 هزار تومان و پژو پارس با قیمت 86 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 



همچنین در 2 روز گذشته اچ 30 کراس با قیمت 108 میلیون و 500 هزار تومان، سمند EF7 با قیمت 75 میلیون تومان و پژو 207 اتوماتیک با قیمت 126 میلیون و 500 هزار تومان بوده است.

در خودروهای گروه سایپا نیز ساندرو استپ وی بر مدار 147 میلیون تومان و ساینا دنده ای 48 میلیون و 500 هزار تومان و سراتو 247 میلیون و چانگان 153 میلیون تومان در بازار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بررسی بازار وارداتی ها نیز نشان می دهد که بازار خودروهای خارجی نیز با ورود به سال جدید به پیروی از بازار داخلی با تثبیت قیمت همراه بوده و نوسانی در قیمت ها رخ نداده است.

کد خبر 112802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha