کد خبر 112808
۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
جزئیات آماری تصادفات منجر به فوت

پرشین خودرو: سردار هادیان فر با اشاره به جزئیات تصادفات در نوروز ۹۸ و فراوانی هر خودرو در این تصادفات، اظهار داشت: ۷۹ درصد تصادفات مربوط به خودروهای سواری شخصی بوده است.

به گزارش پرشین خودرو، رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمار جابجایی در جاده‌های درون و برون شهری در ۱۰ ماهه نخست سال ۹۷ بنابر اعلام پزشکی قانونی، تصریح کرد: ۱۴ هزار و ۶۸۵ نفر متأسفانه در ۱۰ ماهه سال ۹۷ در جاده‌های برون شهری و درون شهری جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماهه سال ۹۷، سه هزار و ۷۹۵ نفر در شهرها و ۱۰ هزار و ۸۹۰ نفر در جاده‌ها جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به دیگر آمار ارائه شده از سوی پزشکی قانونی در رابطه با تصادفات گفت: ۵۲ درصد جانباختگان سر صحنه یا حین تصادف جان خود را از دست داده‌اند و ۶ درصد حین انتقال به مراکز درمانی و ۴۱.۲ درصد در مراکز درمانی یا طول درمان جان خود را از دست داده‌اند.

 

تصادف

 

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۱ درصد عابرین پیاده هستند که غالباً یا کم سن و سال هستند و یا کهولت سن دارند و ۲۲ درصد تصادفات مربوط به موتورسیکلت‌ها و ۲۵ درصد از عامل تصادفات مربوط به واژگونی بوده است.

وی یادآور شد: ۲۲ درصد از این تصادفات فوتی در ۵ هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه خیز شهرها و جاده‌ها اتفاق افتاده است. یعنی سه هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌ها و دو هزار خیز در شهرها جان هموطنان ما را گرفته است.

سردار هادیان فر با اشاره به جزئیات تصادفات در جاده‌های کشور تصریح کرد: ۱۵ درصد از مصدومین سوانح رانندگی در جاده‌های یک طرفه بوده است که عامل آن یا انحراف بوده و یا تجاوز به چپ بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا تأکید کرد: ۳۱ هزار و ۱۶۰ گواهینامه نمره منفی را در ایام نوروز به حد نصاب رساندند که از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی گواهینامه این افراد ضبط شده است.

وی با اشاره به شهرهایی که بیشترین تصادفات فوتی را داشته‌اند گفت: شهرهایی که بیشترین تصادفات را در نوروز ۹۸ داشته‌اند، اصفهان، مشهد و شیراز بوده است.

وی افزود: پر حادثه ترین پاسگاه پلیس راه، خاش در سیستان و بلوچستان بوده است.

سردار هادیان فر با اشاره به جزئیات تصادفات در نوروز ۹۸ و فراوانی هر خودرو در این تصادفات، اظهار داشت: ۷۹ درصد تصادفات مربوط به خودروهای سواری شخصی بوده است که از این تعداد ۲۸.۵ درصد با فراوانی ۱۷ درصد مربوط به پراید (خودروهای سایپا)، ۲۶ درصد پژو، ۲۵.۲ درصد سایر خودروها، ۱۰ درصد وانت‌ها، ۰.۶ درصد اتوبوس ومینی بوس‌ها، ۴.۲ درصد وسایل نقلیه سنگین و ۵.۵ درصد سایر وسایل نقلیه بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: براساس برنامه ۵ ساله ششم دولت تعداد کشته‌ها به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه باید ۳۱ درصد کاهش پیدا می‌کرد که ما این آمار را در نوروز امسال به ۳۳ درصد کاهش رسانده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: سرانه وسایل نقلیه در جهان ۳.۷ نفر است، در آسیا ۶.۸ نفر و در ایران ۲.۵ نفر است.

سردار هادیان فر با اشاره به آمار جانباختگان در جهان، اروپا، آسیا و ایران یادآور شد: آمار جانباختگان به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۶.۵ نفر در دنیا، ۳.۳ درصد در اروپا، ۱۰.۹ درصد در آسیا و ۴.۹ درصد در ایران است.

کد خبر 112808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha