مرگ 37 هزار نفر تنها به دلیل تجاوز 10 کیلومتر در ساعت از سرعت مجاز!

پرشین خودرو: براساس آخرین تحقیقات انجام شده توسط موسسه IIHS، نزدیک به 37 هزار نفر جان خود را به دلیل تجاوز اندک از سرعت مجاز از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، باتوجه به جدیدترین تحقیق و گزارش موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها (IIHS)، در طول 25 سال گذشته بیش از 37 هزار نفر جان خود را به دلیل سرعت خارج از محدوده تعیین شده، از دست داده اند که سهم ایالات متحده آمریکا از این عدد مرگ 10 هزار نفر خواهد بود. از اواسط دهه 1990 میلادی، محدودیت های سرعت به طور پیوسته افزایش پیدا کرده است، اما همیشه وقتی یک محدودیت سرعت وجود داشته باشد، رانندگان دوست دارند که از این سرعت تجاوز کنند.

 



البته این آمار برای کسانی است که سرعت خود را مقداری از محدوده تعیین شده افزایش می دهند. به عنوان مثال موسسه ایمنی IIHS می گوید که با افزایش حداکثر سرعت 5 مایلی نسبت به محدوده تعیین شده، حدود 8 درصد میزان مرگ و میر در بزرگراه و همچنین حدود 3 درصد میزان مرگ و میر در جاده های دیگر افزایش پیدا می کند و با استفاده از یک فرمول ساده ریاضی، محققان موسسه به این نتیجه رسیده اند که طی 25 سال گذشته حدود 36 هزار و 760 نفر جان خود را زمانی از دست داده اند که سرعت آنان اندکی از محدوده تعیین شده بالاتر بوده است و از این مقدار، حدود 1900 مرگ تنها برای 2017 میلادی گزارش شده است.

 



در حال حاضر 41 ایالت آمریکا محدوده سرعت 112 الی 120 کیلومتر برساعت در بزرگراه های خود دارند و حدود 6 ایالت محدوده سرعت رانندگی در بزرگراه های آنان به 130 کیلومتر برساعت می رسد، این درحالیست که تنها ایالت "تگزاس" به رانندگان خود اجازه رانندگی تا سقف سرعت 135 کیلومتر برساعت در برخی جاده های خود می دهد.

کد خبر 112816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha