کد خبر 112828
۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
۱۶۹ میلیارد تومان خسارت سیل به راه‌های الیگودرز

پرشین خودرو: مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معین وزیر راه در رسیدگی به خسارات سیلاب به الیگودرز گفت: خسارات سیل به راه های این شهرستان ۱۶۹ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش پرشین خودرو، علی نبیان درباره نقش وزارت راه و شهرسازی در بازسازی مناطق سیل زده لرستان اظهار داشت: هر کدام از معاونت‌های این وزارت خانه، معین وزیر راه در بازسازی یکی از شهرستان‌های سیل زده استان لرستان هستند به عنوان نمونه من معین وزیر راه در شهرستان الیگودرز، مدیرعامل شرکت ساخت معین وزیر در پلدختر، رئیس سازمان راهداری معین وزیر در معمولان و معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز معین وزیر در خصوص بازسازی زیرساخت‌های مسکنی این استان است.

وی درباره وضعیت الیگودرز گفت: در دو روز اخیر از محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی بازدید کرده‌ایم بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی، ادارات کل راه و شهرسازی برخی استان‌ها به عنوان استان معین در بازسازی استان سیل زده لرستان انتخاب شده‌اند که برخی تجهیزات آنها وارد استان شده و برخی دیگر نیز به تدریج در روزهای آتی وارد استان خواهند شد.

 

سیل

 

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به همکاری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های همدان، اصفهان، یزد و مرکزی در بازسازی مناطق سیل زده الیگودرز، افزود: هر کدام از نیروهای ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های معین بازسازی یکی از محورهای این شهرستان را انجام می‌دهند بخش زیادی از محورهای روستایی انجام شده و حداکثر تا ۲۴ ساعت آینده محورهای فرعی هم بازگشایی خواهند شد و دیگر مشکلی برای تردد در محورهای فرعی الیگودرز از فردا نخواهیم داشت.

وی درباره برآورد خسارات گفت: جلساتی را با مقامات محلی الیگودرز داشته‌ایم که برآورد آنها ۱۶۹ میلیارد تومان بوده است اینها خساراتی است که به راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و ابنیه و پل‌ها وارد شده است که بازسازی آنها در دستور کار دولت قرار دارد و به محض تأمین منابع مالی، به طور ویژه اجرای آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی قرار است به طور جامع میزان خساراتی که به زیرساخت‌های مسکنی در طی سیلاب اخیر وارد شده را بررسی و پس از تجمیع این آمار در همه استان‌های سیل زده، اعلام کند.

منبع: مهر

کد خبر 112828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha