کد خبر 112835
۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
 واکنش کاخ سفید به پرواز ماهان از تهران به کاراکاس

پرشین خودرو: آمریکا در راستای اتهام زنی‌های بی اساس خود به پرواز هواپیمای شرکت ماهان ایر به مقصد کاراکاس در ونزوئلا واکنش نشان داده و آن را "یک حرکت سیاسی" تلقی کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، یکی از مقامات کاخ سفید مدعی شد که آمریکا پرواز مستقیم شرکت هواپیمایی خصوصی ماهان ایر از تهران به کاراکاس را "یک حرکت با انگیز ه سیاسی" بدون "دلیلی تجاری" تلقی می‌کند.

رویترز می‌نویسد که ایران به روسیه و چین ملحق شده است که برای نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا تجهیزات فرستاده‌اند. مادورو تحت فشار است تا کناره‌گیری کرده و برای خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون که تحت حمایت آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی است، راه را باز کند.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام رسمی در کاخ سفید که می‌خواست نام او فاش نشود مطرح کرد: " از زاویه دید ما هیچ دلیل تجاری برای انجام دادن این پرواز در این مقطع زمانی وجود ندارد. این یک حرکتی است که با انگیزه سیاسی انجام شده و به نفع مردم ونزوئلا نیست، چرا که تغییری را که ما به دنبال آن هستیم را شتاب نمی‌بخشد".

رویترز در ادامه می‌نویسد که سازمان هواپیمایی داخلی ایران  روز دوشنبه گفت که پروازی ۱۶ ساعته مقامات وزارت امور خارجه را به کاراکاس می‌برد.

 

ماهان ایر

 

ماهان ایر توسط آمریکا در سال ۲۰۱۱ با ادعای این که این شرکت هواپیمایی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران حمایت می‌کند، تحریم شد.

ماهان ایر پیش از این توسط فرانسه و آلمان نیز با ادعای مشابهی تحریم شده است.

آمریکا در حالی ادعای انگیزه سیاسی پرواز ماهان ایر را مطرح می‌کند که خود آشکارا با مداخله در جریان‌های سیاسی ونزوئلا، ثبات و استقلال مردم آن را به خطر می‌اندازد.

منبع: ایسنا

کد خبر 112835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha