کد خبر 112856
۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
آخرین آمار راه و شهرسازی از خسارت سیلاب

پرشین خودرو: معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس بررسی ها، تا کنون حدود 12 هزار کلیومتر از راه ها و نزدیک به 15 هزار خانه از سیلاب آسیب دیده اند؛ این آمار روز به روز در حال تغییر و تکمیل است.

به گزارش پرشین خودرو، مهران کفاش روز سه شنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان اظهار کرد: سازمان هواشناسی وقوع بارش و سیلاب را به درستی پیش بینی کرد و هشدار داده بود.

وی ادامه داد: باران رحمت الهی است که با خطاهای انسانی خسارت هایی به مردم وارد کرده که مناطق آسیب دیده از سیلاب را با کمک دولت، مجلس شورای اسلامی، مردم و سایر نهادها و ارگان های کشور بهتر از گذشته بازسازی خواهیم کرد.

 

سیل

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: نقش مشاوران و مطالعه های شهرسازی در این زمینه حایز اهمیت است و اکنون باید بیش از گذشته در ساخت و سازهای شهری به حوادث و بلایای طبیعی توجه کنیم.
کفاش بیان کرد: این سیلاب نقش مشاوران و مطالعه های شهرسازی را برای وزارت راه و شهرسازی در اجرای پروژه ها 2 برابر کرده است.
او گفت: این سیلاب 24 استان کشور را درگیر خود کرده و از 28 اسفند تا کنون هم درگیر آن هستیم و استان خوزستان تا 10 روز آینده درگیر سیلاب خواهد ماند.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: 10 هزار دستگاه از ماشین آلات وزارت راه و شهرسازی از ابتدای وقوع سیلاب تا کنون در حال خدمات رسانی به هموطنان است و وزیر نیز هر روز در یک استان به سر می برد.
به گفته کفاش، مقرر شده مجلس شورای اسلامی در طرح 2 فوریتی اعتبار خوبی برای ترمیم زیرساخت های آسیب دیده وزارت راه و شهرسازی در اختیار این وزارتخانه قرار دهد.
در پایان این آیین از خدمات غلامحسین شیری مدیرکل پیشین راه و شهرسازی هرمزگان قدردانی و آرش رضایی به عنوان مسوول جدید این اداره معرفی شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 112856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha