وزیر صنعت برای واگذاری اموال غیر تولیدی به خودروسازان اولتیماتوم داد

پرشین خودرو: وزیر صنعت در گردهمایی بزرگ قطعه سازان گفت: جهت گیری دولت در سال 98 حمایت از تولید است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، رضا رحمانی در این گردهمایی که با موضوع چشم اندازهای صنعت قطعه سازی در سال 98 برگزار شد، اظهار داشت: ساخت داخل شاه بیت تولید در صنعت خودرو و قطعه سازی است و در سال جاری اولویت اصلی ما در این صنایع رونق تولید است.

وی تاکید کرد: با شعار امسال فضای مناسبی برای حمایت از تولید فراهم شده است و موضوع اصلی وزارت صنعت نیز در حوزه خودروسازی و قطعه سازی تولید است که تاثیر مستقیم بر انجام تعهدات خودروسازان دارد.

وزیر صنعت و معدن در ادامه اصلاح رابطه خودروساز و قطعه ساز موضوع مهم دیگر عنوان کرد و افزود: چنانچه این دو بخش در کنار هم باشند امکان ندارد در اجرای تولید و رونق بخشی در صنعت خودرو و قطعه سازی موفق نشویم.

 



رحمانی همچنین بر لزوم اجرای واگذاری اموال تولیدی و غیر تولیدی خودروسازان تاکید کرد و اظهار داشت: خودروسازان باید حداکثر تا شهریور ماه اموال غیر تولیدی را واگذار نمایند و سپس واگذاری اموال تولیدی( شرکتهای وابسته) را در دستور کار قرار دهند.

وزیر صنعت و معدن در ادامه با اشاره به نام گذاری سال 98 به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: همان گونه که رهبری فرمودند حفظ اشتغال، جلوگیری از فقر و بیکاری تولید است و در سال جاری تمام تلاشمان را بکار می بریم تا ضمن حفظ تولید، رونق در این بخش را توسعه دهیم.

رحمانی در ادامه با اشاره به تجربه افزایش 4 برابری تولید خودروسازان در اواخر سال 97 افزود: صنعت خودرو و قطعه سازی در سال گذشته نسبت به دیگر صنایع در معرض بیشترین آسیب ها قرار گرفت و آمار تولید دو شرکت خودروساز به روزی 400 تا 700 دستگاه رسید اما خوشبختانه با حمایت مالی دولت این رقم در مجموع در اسفند ماه سال گذشته به 4 هزار و 500 دستگاه رسید که نشان از رشد 4 برابری تولید دارد.

کد خبر 112864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha