صندوق توسعه ملی باید به کمک صنعت قطعه سازی بیاید/ ضرورت توجه به تحقیق و توسعه در صنعت خودرو

پرشین خودرو: مدیرعامل ایران خودرو در گردهمایی بزرگ قطعه سازان، عدم توجه به سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه را مهمترین مشکل صنعت خودرو ایران اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، هاشم یکه زارع در این گردهمایی که با هدف بررسی چشم انداز صنعت قطعه سازی در سال 98 برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: در شرایطی که در دنیا حدود 114 میلیارد یورو صرف تحقیقات در صنعت خودرو می شود متاسفانه در صنعت خودرو ایران به این موضوع توجه چندانی نمی شود.

وی تاکید کرد: ما زمانی خودروساز خواهیم بود که پلت فرم ملی داشته باشیم و در حوزه قوای محرکه، گیربکس و اکسل به خودکفایی در داخل رسیده باشیم.

وی با اشاره به اینکه رونق تولید در صنعت خودرو در گرو همکاری عملی دو صنعت خودرو و قطعه سازی است، افزود: صنعت قطعه سازی ایران با وجود تلاشی که در سالهای اخیر در جهت ارتقا و به روزرسانی داشته، اما همچنان در حوزه دانش و تجهیزات نیازمند به روز رسانی است و مطمئنا این اقدام نیز مستلزم تزریق منابع مالی است.

مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: صندوق توسعه ملی باید به کمک صنعت قطعه سازی کشور بیاید.

 



یکه زارع با اشاره به اقدامات دو شرکت خودروساز در حوزه ساخت پلت فرم، اظهار داشت: در ایران خودرو تمهیداتی فراهم کردیم تا در بحث ساخت پلت فرم، قطعه سازانی که درگیر هستند در این حوزه نیز کمک نمایند.

وی گفت: قطعه سازان و خودروسازان دست در دست وزارت صنعت با یکدیگر همکاری میکنند تا راهی را که آغاز نمودند را در جهت توسعه و رونق تولید در خودروسازی به پایان برسانند.

وی همچنین از تمام مسیولان خواست تا صنعت خودرو و قطعه سازی را حمایت و کمک نمایند.

یکه زارع در پایان راه نجات کشور را توجه به تولید و صادرات عنوان کرد و افزود: هر کسی امروز در مقابل توسعه تولید و صادرات بایستد به کشور خیانت میکند.

کد خبر 112865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha