اجازه دهید رونق تولید اجرایی شود / تداوم سیاست خردمندانه دولت در حمایت از قطعه سازان

پرشین خودرو: صنعت خودرو و قطعه سازی کشور با سهم 12 درصدی از کل اشتغال زایی صنعت کشور، هم اکنون جمعیت 5 میلیونی نفری را راهبری می کند که این نشان از جایگاه و اهمیت این صنعت در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در گردهمایی بزرگ قطعه سازان کشور روز گذشته به همت انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو در محل هتل المپیک تهران برگزار شد در این همایش که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان این وزارتخانه، مدیران عامل دو شرکت ایران خودرو و سایپا، مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد و جمع زیادی از مدیران ارشد قطعه سازی کشور برگزار شد چشم اندازهای صنعت قطعه سازی در سال 98 و فرصت ها و چالش ها در این بخش مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

در این همایش فرهاد بهنیا ،سخنگوی انجمن قطعه سازان با اشاره به نامگذاری سال 98 به عنوان سال " رونق تولید " به اهمیت و جایگاه صنعت خودرو ایران پرداخت و اظهار داشت: صنعت خودرو و قطعه سازی کشور با سهم 12 درصدی از کل اشتغالزایی صنعت کشور، هم اکنون جمعیت 5 میلیونی نفری را راهبری می کند.

وی تصریح کرد: اهمیت و جایگاه مهم صنعت خودرو موجب گردید که این صنعت پس از صنعت نفت در اولویت تحریم های آمریکا قرار بگیرد اما همچنان برخی مسئولان به اهمیت این صنعت مهم پی نبردند و به طور شایسته به صنعت خودرو نگاه نمی کنند.

 

فرهاد بهنیا قطعه سازی



سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران در ادامه خاطر نشان کرد: چنانچه برنامه تحریمی آمریکا بواسطه بعضی از مشکلات داخلی صنعت خودرو و قطعه سازی را تضعیف یا متوقف کند مطمئنا این مساله غیر قابل بازگشت است و ضربه بسیار سنگینی به کل صنایع ایران خواهد بود.

بهنیا همچنین ضمن تشکر از مساعدت وزارت صمت ، مجلس و شورای امنیت ملی در تحقق بخشی از مطالبات معوق قطعه سازان در سال گذشته، از تمامی مسئولان و مدیران کشور از هیات دولت، مجلس و سایر نهادهای مرتبط مثل گمرکات ، دارایی و بانک مرکزی خواست تا همگام با پیام معظم رهبری تمام هم و توان خودشان را در جهت اجرایی تر شدن رونق تولید بکار گیرند واجازه دهند رونق تولید اجرایی شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که سیاست خردمندانه پرداخت تسهیلات که توسط دولت مصوب و از سوی وزارت صمت و در آخرین ماههای سال 97 اجرایی شد در سال 98 نیز ادامه یابد و باقی تسهیلات 11 هزار میلیارد تومان هر چه سریعتر در چارچوب ارزی و یا ریالی به قطعه سازان پرداخت شود.

کد خبر 112881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha