کد خبر 112890
۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
ساخت ایستگاه فضایی هوشمند

پرشین خودرو: ناسا قصد دارد با کمک محققان دانشگاهی ایستگاه های هوشمند و خودکار را در فضا بسازد. این ایستگاه های هوشمند حتی در نبود فضانوردان فعال می مانند.

به گزارش پرشین خودرو، ناسا تحت فشاراست تا فضانورد به ماه بفرستد. علاوه بر آن قرار است در ماه مأموریت‌های اکتشافی انجام دهد. برای این منظور باید جزئیات زیاد و مهمی را در نظر بگیرد مانند فعال نگه داشتن مقرهای فضایی حتی در زمانی که هیچ انسانی در آنجا زندگی نمی‌کند.

برای این منظور ناسا دو گروه از محققان دانشگاهی را انتخاب کرده و به آنها مأموریت داده است تا ایستگاه‌های هوشمند و خودکار یا SmartHab را توسعه دهند.

 

ایستگاه فضایی

 

یکی از این گروه‌ها مسئول پروژه Habitats Optimized for Missions of Exploration یا HOME است. این گروه سیستم‌های خودکار، ماشین یادگیری و عملیات نگهداری رباتیک را برای مقرهای هوشمند و خودکار تأمین می‌کند. در این تیم محققانی از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، دانشگاه کلورادو، بودلر، دانشگاه کارنگی ملون، مؤسسه فناوری جورجیا و همچنین شرکت سیرا نوادا، بلواوریجین و United Technology Aerospace Systems فعالیت می‌کنند.

گروه دیگر روی SmartHab هایی فعالیت می‌کند که با استفاده از فناوری‌های رباتیک خودکار هرگونه اختلالی را برطرف کند. محققان این تیم از دانشگاه پوردو، دانشگاه کانکتیکت، هاروارد و دانشگاه تگزاس هستند.

هر دو گروه بودجه ۱۵ میلیون دلاری طی بازه زمانی ۵ سال دریافت می‌کنند.

منبع: مهر

کد خبر 112890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha