پالایشگاه‌های ژاپن برای واردات نفت ایران بلاتکلیفند

پرشین خودرو: پالایشگاه‌های ژاپنی پس از برگزاری آخرین دور مذاکرات آمریکا و ژاپن درباره تحریم‌های ایران، در خصوص ادامه وارداتشان تصمیمی نگرفته‌اند.

به گزارش پرشین خودرو، مقامات شرکت‌های ژاپنی به "اس اند پی گلوبال پلاتس" گفتند: پالایشگاه‌های ایدمیتسو، "شل شوآ" و "کاسمو اویل" هنوز درباره واردات نفت ایران تصمیمی نگرفته‌اند اما "فوجی اویل" در صورت تمدید شدن معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه نفت ایران برای توکیو، در نظر دارد نفت ایران را خریداری کند.

سخنگوی شرکت‌های ایدمیتسو و "شوآ شل" که تحت مبادله سهام در اول آوریل یکپارچه شدند، اظهار کرد: این پالایشگاه‌ها هنوز درباره واردات نفت ایران پس از ماه مه تصمیمی نگرفته‌اند. "شوآ شل" که خریدار ژاپنی بزرگ نفت ایران است در نتیجه مبادله سهام، به زیرمجموعه ایدمیتسو تبدیل شده است.

 

نفت

 

اما سخنگوی شرکت "فوجی اویل" اظهار کرد: این شرکت در صورت تمدید شدن معافیت از تحریم‌های آمریکا برای ژاپن، قصد دارد نفت ایران را بر مبنای موردی و بلندمدت خریداری کند.

وی در ادامه افزود: خرید نفت ایران به مقرون به صرفه بودن بشکه‌های نفت و موجود بودن نفتکش‌ها، بیمه کشتیرانی و امکان انجام مبادلات بانکی بستگی دارد.

"فوجی اویل" که یک خریدار ژاپنی بزرگ دیگر نفت ایران است اگر نتواند از ایران نفت وارد کند، خرید از منابع دیگر در آمریکای لاتین و خاورمیانه را مد نظر قرار خواهد داد.

بر اساس گزارش پلاتس، یک مقام "کاسمو اویل" اظهار کرد که این پالایشگاه درباره خرید نفت ایران تصمیم نگرفته و با بررسی دقیق مذاکرات ژاپن و آمریکا درباره تحریم‌ها، گزینه‌ها را بررسی خواهد کرد.

یک سخنگوی "جی ایکس تی جی نیپون اویل اند انرژی" که بزرگترین پالایشگاه ژاپن است، چهارشنبه اعلام کرد که همچنان از دولت می‌خواهد تمدید معافیت از تحریم‌های آمریکا را تضمین کند زیرا این شرکت ایران را یک منبع مهم تأمین نفت می‌داند.

یک مقام دولت ژاپن اعلام کرد ژاپن و آمریکا پس از برگزاری آخرین دور گفت‌وگوها، به مذاکرات در خصوص تحریم‌های ایران ادامه خواهند داد. در آخرین دور گفت‌وگوها که روز دوشنبه در واشنگتن انجام گرفت، طرف ژاپنی اصرار داشت که تحریم‌های آمریکا نباید روی تأمین انرژی ژاپن و فعالیت شرکت‌های ژاپنی تأثیر منفی بگذارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 112901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha