راهکارهای وزارت صنعت برای جبران خسارت 20 هزار میلیاردی سیل به واحدهای صنعتی

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به خسارت حدود ۲ هزار میلیارد تومانی سیل به واحد های صنعتی، معدنی و صنفی از کمک به واحدهای این بخش از طریق امهال وام، معافیت مالیاتی و... خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، رضا رحمانی درباره خسارت سیل به بخش های صنعت، معدنی و تجارت گفت: حدود 2 هزارمیلیارد تومان این واحدها خسارت دیده اند و 25 شهرک صنعتی دچار آب گرفتگی شده است و البته هنوز آمار استان خوزستان به این لیست اضافه نشده است.

رحمانی افزود: همچنین 300 واحد صنعتی آسیب دیده اند و 9 هزار واحد صنفی دچار آب گرفتگی و خسارت از 20 تا 90 درصد شده اند.

به گفته ی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات آتی دولت پیشنهادات مشترک این وزارتخانه به همراه وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه برای کمک به واحدها مطرح می شود.

وی افزود: تسهیلاتی همچون امهال وام ، معافیت مالیاتی برای آنها که بیشتر اسیب مواجه شده اند، اعطا می شود و در بخش مسکن، معیشت مردم و... دولت مصمم به کمک به مردم است.

 



رحمانی ادامه داد: تسهیلات بلاعوض برای مساکن روستایی است و همچنین وام کم بهره تا سقف 45 میلیون تومان است برای اصناف در نظر گرفته شده است، در حوزه کمک به واحد های صنعتی نیز هفته های اینده تصمیم گیری می شود.

وی با بیان اینکه پل ها، راه ها و زیرساخت شهرک ها در جریان سیل آسیب دیده که برای رفع آن مساعدت خواهد شد، گفت: در استان هایی که سیل وجود نداشت نیز بخش های صنعتی معدنی و تجاری مشارکت کردند و همکاران ما در سازمان های صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی نیز در مدیریت بحران نقش داشتند.

رحمانی عنوان کرد: در این مدت کمک هایی از سوی فعالان بخش خصوصی و صنعتگران استان های مختلف جمع اوری شد که برای استان های سیل زده ارسال شد.

وی همچنین درباره خسارت سیل به صنعت و تجارت ایلام، با بیان اینکه مدیریت و هماهنگی در این استان، اسیب سیل را به حداقل رسانده است، گفت: ایلام در صنعت پتانسیل بالایی دارد که متاسفانه به این اندازه توسعه نیافته است، با این همه، در حال حاضر پروژه های خوبی به خصوص در حوزه پتروشیمی و صنایع پایین دستی در استان وجود دارد.

کد خبر 112920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha