اتوبوس برقی «بی وای دی» در ناوگان حمل و نقل عمومی هند

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی بی وای دی موفق شده 108 دستگاه اتوبوس تمام الکتریکی در اختیار سیستم حمل و نقل عمومی کشور هند قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، جالب توجه است که پیش از این کشور ژاپن که خود به تنهایی بخش قابل توجهی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان همچون تویوتا، مزدا، میتسوبیشی، نیسان، سوزوکی، اینفینیتی، هوندا، آکورا، ایسوزو و... که هرکدام به عنوان خودروسازان مطرح جهانی به شمار می‌رود را در خود جای داده است. اما با این وجود کشور ژاپن 10 دستگاه اتوبوس تمام الکتریکی از کشور چین و شرکت خودروسازی "بی وای دی" سفارش داده و موفق به دریافت آنان برای استفاده در جزیره "اوکیناوا" شده است. حال عملکرد چشمگیر اتوبوس های تمام الکتریکی "بی وای دی" باعث شده تا فعالیت این اتوبوس در کشور ژاپن محدود نباشد و به دیگر کشورهای بزرگ جهانی، از جمله کشور هند نیز سرایت کند.

درست فهمیدید، در حال حاضر کشور هند یکی از بزرگ ترین دریافت کنندگان اتوبوس های تمام الکتریکی شرکت خودروسازی "بی وای دی" بوده و اخیرا این شرکت اعلام کرده است که موفق به تحویل بیش 100 دستگاه اتوبوس بدون آلایندکی تمام الکتریکی و یا به عبارتی دقیق تر موفق به تحویل 108 دستگاه اتوبوس الکتریکی به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور هند شده است که از این تعداد حدود 40 دستگاه تنها به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر "حیدرآباد" به عنوان بزرگ ترین دارنده سیستم حمل و نقل عمومی کشور هند اختصاص داده شده است.

 

اتوبوس برقی بی وای دی



باتوجه به آخرین اطلاعات بدست آمده از سوی منابع خبری، کمپانی خودروسازی BYD موفق به تحویل 108 دستگاه اتوبوس تمام الکتریکی از نوع K9 به کشور هند شده است و این برند دقیقا همان اتوبوس های تمام الکتریکی خواهد بود که در اختیار ژاپن و یا حتی در آینده نه چندان دور در اختیار ایالات متحده آمریکا قرار خواهد گرفت که همین موضوع می‌تواند دلیلی قانع کننده بر کیفیت و عملکرد بسیار خوب محصولات BYD در سطح بین المللی باشد.

جالب است بدانید که اتوبوس های تمام الکتریکی K9 دارای طول کلی حدودا 12 متری بوده و می توانند محدوده حرکت 250 کیلومتر با یکبار شارژ کامل باتری های خود و حمل حداکثر 39 سرنشین با میانگین وزن را داشته باشد.
در ادامه لازم به ذکر است که شرکت خودروسازی BYD محصولات سبک و سنگین تمام الکتریکی خود را در چین، کالیفرنیا، اسکاتلند و برزیل مونتاژ کرده و همچنین در کشورهای مجارستان، فرانسه، اکوادور و از همه مهم‌تر در کشور خودمان هم به لطف "کارمانیا" فعالیت دارد.

کد خبر 112922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha