کد خبر 112950
۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
معرفی مدل تولیدی کراس اور برقی چینی SF5

پرشین خودرو: شرکت چینی SF موتورز طرح جدیدی از کراس‌اور برقی خود با نام SF5 معرفی کرده است که با قدرت نزدیک به ۷۰۰ اسب‌بخار می‌تواند تسلا مدل ایکس را به چالش بکشد.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت SF موتورز چین جدیدا نام خود را به سرس (Seres) تغییر داده است. این شرکت نوپای چینی که در ساخت خودروهای برقی فعالیت دارد، همچنین نسخه‌ی تولیدی و نهایی از خودروی کراس‌اور برقی SF5 را نیز معرفی کرده است. نسخه‌ی مفهومی این شاسی‌بلند برقی سال گذشته رونمایی شده بود.

زمانی‌که این شرکت، مدل مفهومی SF5 را رونمایی کرد، مشخص بود این خودرو برای اینکه به خط تولید برسد باید تغییراتی را تجربه کند و حالا با رونمایی محصول نهایی مشخص شده که این خودروساز با هدف تولید و عرضه‌ی این خودرو به بازار در تمام این مدت مشغول آماده‌سازی آن و اعمال تغییرات در خودروی مفهومی بوده است.

 

کراس اور

 

درحالی‌که نسخه‌ی مفهومی SF5 دارای طراحی نامعمولی در چراغ‌های جلو بود اما در مدل تولیدی این خودرو طرح جلو تغییر یافته و بیشتر به خودروهای امروز نزدیک است. سازنده در نمای جانبی همچنین اقدام به حذف ورودی‌های هوای روی بدنه کرده است. این ورودی‌های هوای بزرگ از گلگیر جلو شروع شده و تا سقف ادامه داشتند. در نمای عقبی نیز SF5 به یک اسپویلر کوچک و چراغ‌های عقبی که با یک خط افقی به همدیگر متصل هستند مجهز است.

 

کراس اور

 

سرس SF5 در دو نسخه به تولید خواهد رسید. مدل نخست با نام SF5 EV از باتری ۹۰ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. موتور برقی این مدل توانایی تولید ۶۸۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۳۹ نیوتون‌متر گشتاور را دارد و می‌تواند این شاسی‌بلند را در ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این مدل ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و شعاع حرکتی آن نیز تقریبا ۴۹۹ کیلومتر است.

مدل بعدی که SF5 EVR نام دارد، دارای باتری کوچک‌تری است. این مدل به یک باتری ۳۳ کیلووات ساعتی مجهز است و با هر بار شارژ تنها ۱۵۰ کیلومتر طی می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر این نسخه ۴.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت است. سرس مدل‌های نهایی این خودرو را در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۹ رونمایی خواهد کرد.

کد خبر 112950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha