کد خبر 112951
۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
رصد مناطق سیل زده با پهپادهای سپاه

پرشین خودرو: سرپرست محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از رصد مناطق سیل زده با استفاده از پهپادهای سپاه خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، احمد لاهیجان زاده امروز در نشست تخصصی بررسی و تحلیل سیلاب‌های اخیر کشور در سواحل شمالی، جنوبی و دامنه‌های زاگرس و اثرات آن بر محیط زیست دریایی که در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار شد، گفت: به واسطه بارش‌هایی که در خوزستان رخ داد، دیدیم که نسبت به سال‌های گذشته رکورد داشتیم؛ بدان معنا که در سال آبی جدید در تمام حوزه‌های آبریز رکوردی با اختلاف زیاد نسبت به سال‌های قبل به ثبت رسید.

 

پهپاد

 

وی افزود: اکنون در سد کرخه، ۶ میلیارد متر مکعب آب ذخیره شده وجود دارد؛ طبق آخرین اطلاعات در تاریخ ۲۱ فروردین سد کرخه برای اولین بار است که به این ظرفیت رسیده و بالاترین میزان آبی که در خود ذخیره کرده برابر با ۴.۷ متر مکعب از زمان احداث بوده است.

لاهیجان زاده با اشاره به اقدام سپاه در زمینه پایش منطقه گفت: یکی از اقدامات خوبی که انجام می‌گیرد این است که پهپادهای سپاه به صورت شبانه روزی با استفاده از دوربین‌های دید در شب و روز تمام مسیر رودخانه و سیل بندها را رصد می‌کنند.

به گفته سرپرست محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، مرکز پایش و رصد به واسطه پهپادهای سپاه ۷- ۸ روز است که فعال شده و به پایش منطقه کمک کرده است.

منبع: مهر

کد خبر 112951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha