خودروسازان چینی در شانگهای2019 قدرت نمایی می کنند

پرشین خودرو: این هفته در شانگهای بزرگترین رویداد خودرویی آسیا اتفاق می افتد و چین میزبان بزرگترین خودروسازان دنیا و جدیدترین دستاوردهای آنان است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چین را می توان صاحب «ترین» های مثبت بی شماری خصوصا در حوزه اقتصادی برشمرد که در چند سال اخیر لقب برگزار کننده و میزبان بزرگترین نمایشگاه خودروی آسیا را نیز به خود اختصاص داده است.نمایشگاهی که هر ساله به صورت دوره ای در شهرهای پکن و شانگهای برگزار می شود.

برخی از کارشناسان، نمایشگاه خودروی چین را از نمایشگاه خودروی ژنو و توکیو بزرگتر می دانند، ادعایی که بسیاری نیز آن را جسورانه می پندارند اما نباید از این مهم بگذریم که اعتبار این نمایشگاه موجب شده است تا تعدادی از بزرگترین خودروسازان اروپایی برای نمایش محصولات جدید خود در خلال برگزاری آن لحظه شماری کنند و به نوعی جدیدترین دستاوردهای خود را در آن نمایش دهند.

 

نمایشگاه شانگهای



خصوصا خودروسازانی همچون فولکس واگن، آئودی، ب ام و و مرسدس بنز که به واسطه داشتن سهم بازاری بیش از سایر رقبا در بازار چین و داشتن جوینت وینچرهایی با شرکای چینی، حساب ویژه ای روی بزرگترین بازار خودروی جهان باز کرده اند.

 



آنچه در بالا بدان اشاره شد، مواردی است که به واسطه سابقه و اعتبار برندهای نام برده شده در صنعت خودرو به نوعی سنت در نمایشگاه های خودرو تبدیل شده است که در هر نمایشگاه خودرویی فارغ از مکان برگزاری آن، توان جذب هوش و حواس بازدیدکنندگان عادی و کارشناسان را به سوی خود دارند.

اما اتفاقی که در چند سال اخیر پر رنگ تر شده است را نیز نمی توان نادیده گرفت آنچنان که بسیاری از فعالان صنعت خودرو و نامداران این عرصه به آن اذعان داشته اند و آن سرعت پیشرفت خودروسازان چینی در صنعت خودرو است.همانطور که در نمایشگاه خودروی ژنو که با فاصله اندکی پیش از نمایشگاه شانگهای برگزار می شود، دیدیم که خودروسازان چینی با برندهای مختلف توانستند نظر بازدید کنندگان را به سوی خود جلب کنند به خصوص در زمینه خودروهای الکتریکی.

با وجود محدودیت های بازار خودروی ایران و اینکه این خودروها به احنمال بسیار زیاد حداقل تا 10 سال آینده وارد ایران نمی شود، شاید پرداختن به آنها بیهوده باشد و به احتمال بسیار زیاد پیش از آنکه مفید واقع شود موجبات سرخوردگی جوانان ایرانی را فراهم سازد!

 

چری اکسید



اما پرداختن به برندی مانند چری که به واسطه حضور چند ساله در بازار ایران توانسته است به سهم مناسبی از بازار خودروی کشور دست یابد، ممکن است خالی از لطف نباشد هر چند که باز تماشای سرعت رشد آنها و توانمندی آنان در معرفی خودروهای بروز با قابلیت رقابت در بازار جهانی نیز به طور قطع آه از نهاد مایی که هنوز درگیر خودروهای دهه 80 میلادی فرانسه هستیم، بر می آورد اما چاره ای نیست!

در شانگهای 2019 آنطور که که منابع مختلف گفته اند، شرکت چری برنامه ویژه ای برای معرفی برند نوپا و لوکس اکسید خواهد داشت.معرفی تیگو 8 و آریزو 6 هم که چندی پیش در ایران معرفی شد از دیگر برنامه های این شرکت برای اتو شوی شانگهای 2019 است.نمایش نسل جدید تیگو 2 که ما در ایران به نام ام وی ام ایکس 22 می شناسیم و ایکس 55 که در بازار چین به تیگو4 شهره است از دیگر برنامه های این شرکت خودروسازی در نمایشگاه خودرو شانگهای 2019 است.

 

چری تیگو 8



به جز شرکت های چینی که به واسطه برگزاری نمایشگاه خودرو در کشورشان برنامه های بسیاری برای این نمایشگاه تدارک دیده اند و خودروسازان بنام که در این نمایشگاه حضور دارند، برندهای دیگری نیز هستند که برای حضور در این نمایشگاه برنامه ریزی کرده اند که از این دست شرکت ها می بایست به برند «کارما» اشاره کرد که منابع خبری زیادی در روزهای گذشته به برنامه های آن برای معرفی چند مدل خودروی جدید با طراحی خاص در شانگهای 2019 اشاره داشته اند.

خودروساز فرانسوی رنو نیز در شانگهای 2019 از یک مدل خودروی برقی رونمایی خواهد کرد.

نمایشگاه خودرو شانگهای 2019 از 18 تا 25 آوریل- 29 فروردین تا 5 اردیبهشت- در شهر شانگهای چین برگزار می شود.

کد خبر 112959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha