کد خبر 112970
۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
فردا شب اولین یارانه ۹۸ واریز می شود

پرشین خودرو: نود و هشتمین مرحله از پرداخت یارانه‌های نقدی ساعت ۲۴ روز دوشنبه انجام خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، دولت در حالی اولین یارانه نقدی سال ۱۳۹۸ را روز بیست و ششم فروردین‌ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد کرد که رقم آن همچنان بدون تغییر مانند ۹ سال گذشته باقی مانده و از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان تغییری نداشته است.

با وجود تمامی مسائلی که پیرامون پرداخت یارانه‌های نقدی در سال‌های گذشته وجود داشته این روال همچنان برای سال آینده نیز پابرجاست و قانون بودجه تأیید کننده آن است.

 

یارانه

 

بر اساس مصوبه مجلس در قانون بودجه، برای سال جاری حدود ۴۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بابت پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی به خانوارها پیش‌بینی شده است که تأمین یارانه بیش از ۷۶ میلیون نفر یارانه بگیر است.

از سوی دیگر تاکید بر حذف سه دهک بالای درآمدی از دریافت یارانه وجود دارد، اما این در شرایطی است که طی سال‌های گذشته حذف دهک‌های بالا از لیست یارانه‌بگیران در قانون بودجه آمده و دولت مکلف به اجرای آن بوده است، اما در نهایت این اتفاق نیفتاده و حجم بالایی از منابع درآمدی ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به توزیع نقدی بین بیش از ۷۸ میلیون نفر اختصاص پیدا کرده است.

دولت در ماه حدود ۴,۱۰۰ میلیارد تومان بابت پرداخت یارانه نقدی و افزایش پرداختی به خانوارهای کم‌درآمد تأمین مالی کند که بیش از ۳۶۰۰ میلیارد آن متعلق به یارانه‌های نقدی است.

منبع: ایسنا

کد خبر 112970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha