پایانه مرزی سرو تا تابستان امسال بهره‌برداری می شود

پرشین خودرو: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: سالانه ۴ میلیون تردد از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی انجام می‌شود.

ارسلان شکری در بازدید استاندار آذربایجان غربی و سفیر ترکیه در ایران از پایانه مرزی سرو با ارائه گزارشی از روند ساخت و توسعه پایانه مرزی سرو گفت: ایران ۲۳ پایانه مرزی دارد که از این تعداد ۵ پایانه مرزی در آذربایجان غربی واقع شده است و از این تعداد، ۳ پایانه به صورت مستقیم و یک پایانه به صورت غیرمستقیم با کشور ترکیه در ارتباط است.

وی ضمن اشاره به اینکه پایانه مسافری سرو در حال توسعه و تکمیل است، ادامه داد: طرح توسعه این پایانه در جهت خدمت رسانی بیشتر و بهتر به مسافران مرزی در حال اجرا است که پیش بینی می‌شود در اوایل تابستان امسال به بهره برداری برسد.

 

پایانه مرزی سرو

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی افزود: سالانه ۴ میلیون تردد از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی انجام می‌شود که ۳ میلیون نفر از این تعداد را تردد در مرزهای ایران با ترکیه به خود اختصاص داده است.

وی گفت: بیشترین تردد مرزی استان از پایانه بازرگان با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تردد انجام می‌شود که رقمی بی نظیر در بین پایانه‌های مرزی کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: آذربایجان غربی برای تقویت ارتباط تجاری با ترکیه مصمم است.

رضا حسینی با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه درصدد تغییر مسیر ترانزیت از ایران و ترکیه به مسیرهای دیگر شمال و جنوب هستند، گفت: باید با تأمین زیرساخت‌ها زمینه رونق ترانزیت در مسیر قدیمی جاده ابریشم به ویژه در ایران و ترکیه را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: حل مشکلات مرزی، بهبود وضعیت انتقال پول به کشور، کاهش هزینه‌های صادراتی و افزایش ارتباطات بین المللی از جمله مواردی است که می‌تواند در توسعه روابط بین ۲ کشور اثرگذار باشد.

حسینی اظهار کرد: توسعه حمل و نقل با ترکیه، توسعه بازارچه‌ها و اعزام هیأت‌های تجاری به استان‌های شرقی ترکیه سه مأموریت کلیدی آذربایجان غربی برای ارتقای روابط با ترکیه است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی برای تقویت ارتباط تجاری با ترکیه مصمم است، گفت: با انجام اقداماتی می‌توان زمینه افزایش مبادلات به ۳۰ میلیارد دلار را فراهم کرد.

دریا اورس سفیر ترکیه در ایران نیز در دیدار با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی گفت: ایران و ترکیه ۲ کشور دوست و برادر هستند که اشتراکات فرهنگی و اقتصادی دیرینه دارند و در سایه آنها می‌توان زمینه توسعه مراودات اقتصادی را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات طرح شده در این جلسه به طور کامل در اختیار مدیران ارشد کشور ترکیه قرار می‌گیرد، اضافه کرد: طی چهار سال آینده بهبود شرایط و رفع دغدغه‌های موجود را شاهد خواهیم بود.


با حضور سفیر ترکیه در ایران و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی استان در تجارت با ترکیه بررسی شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 112976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha