بازار خودرو وارد کانال قیمتی اسفند97 می شود؟

پرشین خودرو: قیمت خودرو از اواخر هفته گذشته پس از 20 روز آرامش وارد فاز افزایش قیمت شد به طوری که با آغاز این جریان ظرف یک هفته اخیر 2 تا 10 میلیون قیمت بیشتر خودروها در بازار افزایش یافت و با ادامه این روند باز هم بازار خودرو به کانال قیمتی ابتدای اسفند ماه باز خواهدگشت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با اتمام تعطیلات طولانی امسال، فعالان بازار در حالی به کسب‌ و‌کار خود پرداختند که همچنان رکود بر بازار حاکم است با این حال قیمت بسیاری از خودروها با وجود نبود تقاضا در چند روز گذشته سیر صعودی یافته و این در حالی است که با گذشت بیش از یک هفته از آغاز رسمی فعالیت بازار خودرو، تاکنون خودرویی توسط شرکتها به بازار عرضه نشده است.

به گفته بسیاری از فعالان بازار عدم عرضه خودرو در یک هفته اخیر موجب شد تا قیمت بسیاری از خودروها به صورت سلیقه ای در بازار افزایش یابد. به طوری که بررسی قیمت خودرو در 8 روز گذشته نشان می دهد که 2 تا 10 میلیون قیمت اغلب خودروها در بازار افزایش داشته است.

 

بازار خودرو


سیر صعودی قیمت ها در بازار در حالی از اواسط هفته گذشته آغاز شده که شرکتهای خودروسازی از ابتدای هفته جاری اقدام به صدور فاکتور فروش کردند اما تاکنون خودرویی را به بازار عرضه نکردند.

تجربه گذشته بازار خودرو نشان می دهد تا زمانی که عرضه ای به بازار صورت نگیرد قیمت ها در بازار به طور کاذب بالا خواهد رفت اما چنانچه شرکتها عرضه به بازار را آغاز کنند قیمت ها در بازار تغییر خواهد کرد فعالان بازار معتقدند با تدوام بسته شدن ورودی خودرو توسط شرکتها قیمت خودرو در بازار بالا رفته و برای تعادل بخشی قیمت در بازار راکد خودرو، نیازمند عرضه خودروسازان هستیم.


با توجه به اوضاع کنونی بازار به سراغ قیمت برخی از خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار می رویم. بر اساس اظهارات فعالان بازار قیمت پراید 131 در چند روز گذشته از 41 و نیم میلیون به 43 میلیون و 500 هزار تومان، پراید 111 با افزایش 5و نیم میلیونی از 43 به 48 میلیون تومان، تیبای صندوق‌دار و تیبا۲ به ترتیب به ۵۲ میلیون و ۵۵ میلیون تومان، ساندرو استپ وی معمولی و اتومات نیز به ترتیب به 135 و 155 میلیون توسط فروشندگان در بازار عرضه می شود.


بررسی بازار نشان می دهد که در خانواده پژو نیز مدل 207 اتومات در حال حاضر با قیمت 135 میلیون تومان در بازار موجود است در حالی این خودرو با گیربکس معمولی با قیمت 110 میلیون تومان در اختیار خریداران قرار دارد همچنین قیمت پژو 206 تیپ 2 و تیپ 5 نیز طی هفته ای که گذشت به ترتیب با قیمت 79 میلیون و 93 میلیون تومان، پژو 405 نیز با قیمت 74 میلیون تومان و پژو 2008 با 4 میلیون افزایش با قیمت 290 میلیون عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در هر صورت بازار در انتظار عرضه خودروسازان است تا قیمت ها عقب نشینی کرده و باز هم به قیمت های اواخر اسفند ماه باز گردد در حالی که هر ساله خودروسازان در 20 روز ابتدایی فروردین ماه امکان عرضه ندارند از این رو پیش بینی می شود با توجه به برنامه اعلامی خودروسازان برای فروش و عرضه خودروسازان، قیمت ها در روزهای آتی به شرایط پایانی اسفند ماه بازگردد.

کد خبر 112995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha