نیسان برای ایکس تریل 2 پیشرانه جدید بنزینی و دیزلی ارائه کرد

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی نیسان برای شاسی بلند پرفروش جهانی خود یعنی ایکس تریل، دو پیشرانه جدید بنزینی و دیزلی ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نیسان ممکن است که برنامه تولید شاسی بلند "نیسان ایکس تریل" را در انگلستان به خاطر خروج از اتحادیه اروپا متوقف کند، اما این خودروساز یکی از بزرگ ترین بازار فروش محصولات خود بویژه خودروی شاسی بلند نیسان ایکس تریل، یعنی بازار اروپا را فراموش نخواهد کرد و حالا به منظور تقویت حضور خود در این بازار، دو پیشرانه جدید برای شاسی بلند نیسان ایکس تریل ارائه کرده است که در ادامه مروری کلی بر روی مشخصات آنان خواهیم داشت.

 

نیسان

 

 

اولین پیشرانه جدید نیسان ایکس تریل، پیشرانه معروف 1.3 لیتری بنزینی توربوشارژر خواهد بود که با همکاری رنو و همچنین شرکت خودروسازی مرسدس بنز توسعه پیدا کرده و نمونه آن بر روی شاسی بلند نیسان قشقایی هم مورد استفاده قرار گرفته است که حالا در سینه شاسی بلند نیسان ایکس تریل نیز گنجانده شده است، اما باید با این واقعیت روبرو شویم که این پیشرانه برای شاسی بلند بزرگی همچون نیسان ایکس تریل مقداری کوچک است و قدرت 160 اسب بخاری و گشتاور 270 نیوتن متری آن جوابگوی تمامی نیازهای این شاسی بلند خواهد بود، مگر اینکه جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه این موتور بتواند شرایط مطلوبی برای کاربران خود مهیا کند.

 

این پیشرانه بر روی شاسی بلند نیسان ایکس تریل شتاب صفر تا صد 11.5 ثانیه به همراه خواهد داشت و به دلیل پاس کردن استانداردهای یورو 6، به ازای هر کیلومتر میزان گازهای تولیدی موتور بین 145 الی 154 گرم خواهد بود.

 

نیسان

 

میزان مصرف سوخت این شاسی بلند 1.6 تنی هم بین 6.3 الی 6.8 لیتر برای کارکرد ترکیبی 100 کیلومتر گزارش شده است تا این خودرو با پیشرانه 1.3 لیتری توربوشارژر بنزینی بهترین گزینه برای استفاده های شهری باشد.

 

گزینه بعدی برای مشتریان نیسان ایکس تریل، موتور جدید 1.7 لیتری دیزلی خواهد بود که در دو مدل محورجلو محرک و چهارچرخ محرک در دسترس مشتریان قرار می گیرد و به انتخاب مشتری، جعبه دنده اتوماتیک CVT یا جعبه دنده شش سرعته دستی بر روی موتور نصب خواهد شد.

 

این موتور خروجی قدرت 150 اسب بخاری و گشتاور 340 نیوتن متری خواهد داشت که برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر برساعت از حالت سکون، نیاز به زمان 10.7 ثانیه خواهد داشت. میزان تولید گازهای آلاینده این پیشرانه در مدل محور جلو محرک معادل 137 الی 143 گرم بوده و در نسخه چهارچرخ محرک بین 151 الی 154 گرم خواهد بود و مصرف سوخت آن هم بین 6.5 الی 6.8 لیتر تخمین زده می شود.

کد خبر 113014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha