کد خبر 113026
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
هلیکوپتر نظامی هوشمند با پره های تاشو

پرشین خودرو: دو شرکت تجاری با همکاری یکدیگر موفق به تولید نمونه اولیه یک هلیکوپتر تهاجمی هوشمند شده اند که بسیاری از بخش‌های آن به صورت تاشو یا جمع شدنی طراحی شده است.

به گزارش پرشین خودرو، در تولید تازه شرکت‌های AVX Aircraft و L۳ Technologiesاز فناوری رایانه‌ای هوشمند برای تسهیل کنترل بخش‌های مختلف هلیکوپتر استفاده شده است. این فناوری اجرای بسیاری از فرایندهای چندمرحله ای را با یک دستور ساده ممکن می‌کند.

نصب دو فن بزرگ بر روی این هلیکوپتر و مکش هوا توسط آن کنترل تعادل آن را در شرایط دشوار و تنظیم حرکت‌های هلیکوپتر را تسهیل می‌کند. استفاده از معماری دیجیتال مبتنی بر فناوری MOSA باعث شده تا پره ها و بال‌های هلیکوپتر یادشده تاشو باشند.

 

هلیکوپتر

 

همین طراحی باعث کاهش فضای اشغال شده توسط این هلیکوپتر به خصوص در زمان انتقال و جابجایی می‌شود.

از جمله دیگر امکانات هلیکوپتر مذکور می‌توان به طراحی سازه زیرین فرود و نشستن بر روی زمین به صورت جمع شدنی، امکان افزایش سریع سرعت بلافاصله بعد از برخاستن از زمین، امکان پرواز در مسافت‌های طولانی و قابلیت مانور بالا حتی در شرایط آب و هوایی نامناسب اشاره کرد.

انتظار می‌رود کار طراحی این هلیکوپتر برای تولید انبوه تا سال ۲۰۲۰ به پایان برسد. اما استفاده عملیاتی از آن تا سال ۲۰۲۳ رخ نخواهد داد. انتظار می‌رود ارتش آمریکا ۵۰۰ دستگاه از این هلیکوپتر را برای استفاده سفارش دهد.

منبع: مهر

کد خبر 113026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha