آغاز صدور فاکتور توسط خودروسازان و ایجاد تعادل قیمت در بازار خودرو

پرشین خودرو: با صدور فاکتور و ارسال دعوتنامه خریداران توسط دو شرکت ایران خودرو و سایپا انتظار می رود بازار خودرو طی روزهای آتی به آرامش رسیده و کسانی که در این روزها اقدام به اعلام سلیقه ای قیمت ها کرده اند از بازار خودرو عقب نشینی کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این مطلب اظهار داشت: با آغاز فعالیت بازار خودرو در سال جدید، عدم صدور فاکتور توسط شرکتها موجب افزایش سلیقه ای و رشد 5 تا 18 میلیونی قیمت خودروهای داخلی در بازار شد که با آغار صدور فاکتور طی دو روز گذشته توسط سایپا و ارسال دعوتنامه خریداران از روز گذشته توسط ایران خودرو، پیش بینی می شود بازار خودرو ظرف روزهای آینده به تعادل قیمت برسد.

سعید موتمنی تصریح کرد: آرامش و ثبات بازار خودرو مستلزم تولید و عرضه بیشتر خودروسازان است.

وی با اشاره به تاثیر بار روانی بسته شدن ورودی خودرو بازار بر جریان قیمت خودرو، خاطر نشان کرد : هر چند برنامه فروش شرکتها تا حدودی بر جو روانی بازار خودرو تاثیر مثبت دارد اما تنها پیش فروش و فروش فوری تاثیر چندانی بر بازار نخواهد داشت و باید عرضه به بازار صورت گیرد.

 

سعید موتمنی


این فعال بازار خودرو تاکید کرد: با عرضه خودروسازان فاصله قیمت کارخانه و بازار کاهش می یابد بنابراین خودروسازان باید در این زمینه تلاش کنند تا بازار دچار آشفتگی و نابسامانی نشود.

موتمنی با اشاره به اینکه مدیریت بازار در اختیار خودروسازان است، اظهار داشت: وقتی خودروسازانی که بازار را مدیریت می کنندو غیر از آنها خودرویی به بازار عرضه نمی شود بنابراین باید خودروهایی که پیش فروش کردند را هر چه سریعتر به دست خریداران برسانند تا بازار به حالت عادی باز گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تحویل خودروهای پیش فروشی بازار آرام تر می شود و کسانی که سلیقه ای قیمت ها را اعلام می کنند عقب نشینی خواهند کرد.

کد خبر 113031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha