کد خبر 113033
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
افزایش کرایه‌های تاکسی در انتظار تصمیم‌ دولت

پرشین خودرو: رئیس شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر مدیریت شهری هیچ بنایی برای افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی ندارد و در این ارتباط باید دولت نظر خود را در ارتباط با افزایش کرایه‌های حمل و نقل اعلام کند.

به گزارش پرشین خودرو، محسن هاشمی در حاشیه برگزاری صد و سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با فرآیند و تعداد تذکرات اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: در این ارتباط بر اساس ماده 83 قانون شهرداری‌ها تکلیف کاملا مشخص است و این در حالی‌آست که متاسفانه در دوره‌های گذشته تذکرات به برخی نظرات و یا نطق تبدیل شده است که این فرآیند باید تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به فرآیند تذکرات و نحوه تذکرات تصریح کرد: در این زمینه نیز قانون مشخص کرده است که عضو شورای شهر تهران باید تذکر خود را به صورت مکتوب به رئیس شورای شهر تهران ارائه کند و رئیس شورای شهر تهران نیز جهت پاسخگویی به تذکر مطرح شده آن را برای شهردار تهران ارسال کند.

 

کرایه تاکسی

 

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد:‌ بر اساس ماده 83 قانون شوراها، پس از اینکه پاسخ شهردار به تذکر مطرح شده ارائه شد در صورتی که عضو شورای شهر تهران نسبت به آن موضوع در صحن قانع نشد، فرآیند سوال از شهردار انجام خواهد گرفت و در صورتی که مجددا عضو شورا از پاسخ شهردار در صحن قانع نشود موضوع به استیضاح از شهردار برخواهد گشت.

هاشمی اظهار امیدواری کرد که شورای شهر تهران بتواند در این دوره از شورا به قانون تذکرات و فرآیند آن عمل کند.

وی همچنین در ارتباط با آخرین وضعیت افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال 98 تصریح کرد: در این زمینه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و دولت باید نظرات خود را نیز اعلام کنند و با توجه به این شرایط هنوز در این ارتباط دولت موضوعی را مطرح نکرده است که انتظار می‌رود شهردار تهران در جلسات هیئت دولت این موضوع را پیگیری و نتیجه را مشخص کند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در سال گذشته نیز شورای شهر تهران با توجه به افزایش کرایه‌های حمل و نقل، پرونده‌ای را در سازمان تعزیرات داشته است که همچنان این پرونده باز است و به همین دلیل شورای شهر تهران امسال در ارتباط با افزایش کرایه‌های حمل و نقل محافظه‌کارانه عمل خواهد کرد.

هاشمی در پایان گفت: با این حساب تکلیف افزایش کرایه‌های حمل و نقل در سال 98 در گروی تصمیم دولت خواهد بود و از شورا در این ارتباط هنوز برنامه‌ای ندارد.

وی گفت: در صورتی که دولت تصویب کند که کرایه‌ها افزایش یابد قطعا شهرداری تهران لایحه‌ای را در این ارتباط به شورا ارسال خواهد کرد و شورا نیز آن را بررسی خواهد کرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 113033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha