کد خبر 113035
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
اجرای بیست و چهارمین طرح رعد پلیس پایتخت

پرشین خودرو: بیست و چهارمین طرح رعد پلیس پایتخت با بهره‌گیری از ظرفیت کلانتری‌ها و پلیس پیشگیری از ابتدای هفته جاری به مرحله اجرا درآمد و در این مرحله است مرحله ۳۰۹ حکم قضائی به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش پرشین خودرو، رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد: بیست و چهارمین طرح رعد پلیس پایتخت با بهره‌گیری از ظرفیت کلانتری‌ها و پلیس پیشگیری از ابتدای هفته جاری به مرحله اجرا درآمد و در این مرحله از طرح ۳۰۹ حکم قضائی به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: ۶۶۵ نفر از مالخران در بیست و چهارمین طرح رعد دستگیر شدند و برای آنها ۷۶۱ پرونده تشکیل شد.

سردار رحیمی با اشاره به کشفیات اموال مسروقه در بیست و چهارمین طرح رعد گفت: ۱۴۷ هزار و ۵۱۹ اموال مسروقه کشف شده و ۱۷۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت در بیست و چهارمین طرح رعد از سارقین و مالخران کشفت شده است.

 

طرح رعد پلیس

 

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: ۵ قبضه سلاح کشف شده که تعداد ۴ قبضه سلاح شکاری و یک قبضه سلاح جنگی بوده است.

وی با اشاره به تعداد سارقینی که در بیست و چهارمین طرح رعد دستگیر شده‌اند، گفت: از کل سارقین ۳۵۳ نفر دارای سابقه هستند (حداقل یک بار به بالا) و ۳۱۲ نفر سارق اولی هستند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به طرح‌های مبارزه با کالای قاچاق گفت: در این طرح ۵۰ نفر قاچاقچی دستگیر شدند و ۱۴۶ انواع کالای قاچاق از قاچاقچیان به دست آمد و همچنین ۵ تن مواد تاریخ گذشته و فاسدشدنی از همین افراد کشف شده است.

وی ادامه داد: ۵ باند قاچاق کالا و ۲۰ باند مالخر در بیست و چهارمین طرح رعد تهران بزرگ منهدم شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به نخستین طرح رعد سال ۹۸ (بیست و چهارمین طرح رعد) گفت: ما در نخستین طرح رعد سال ۹۸ به دنبال ایجاد امنیتی بیش از پیش در پایتخت هستیم. در پایش هایی که در اولین طرح که در دو سال پیش به دست آوردیم مشخص شد ۳۷ درصد سرقت و جرایم کل کشور در تهران رخ می‌دهد و با اجرای این طرح‌ها امسال بین ۲۳ تا ۲۷ درصد آمار سرقت و جرایم ما شده است یعنی حدود ۲۰ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی گفت: تا به این لحظه در محله‌های دروازه غار، شوش، مولوی و هرندی ۹۲ منزل که حدود ۸۶۰ اتاقک در آنها وجود داشت پلمب شدند و قرار است این منازل (که جولانگاه معتادان بوده است) با احکام قضائی تخریب شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به ادامه طرح پاکسازی محله‌های شوش، مولوی، هرندی و … گفت: پیگیر حضور احکام این ۹۲ منزل هستیم و در حال حاضر گاز، برق، آب این منازل را قطع کرده‌ایم و همچنان منتظریم این منازل را با احکام قضائی تخریب کنیم.

وی ادامه داد: مناطق شوش، مولوی، هرندی و دروازه غار حدود ۸۰ روز است که از اجرای طرح‌های پاکسازی این مناطق می‌گذرند پاک هستند و ساکنین این مناطق رضایت کاملی از انجام طرح‌های پلیس داشته‌اند.

سردار رحیمی با اشاره به طرح جدید پلیس مبارزه با مواد مخدر در مناطق یاد شده گفت: قرار است یک پایگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر در این مناطق ایجاد شود تا نظارت بیشتری بر رفتار افراد در این محل داشته باشد.

فرمانده انتظامی پایتخت تاکید کرد: تمامی پلیس‌های ما چه در پلیس آگاهی چه پلیس راهور و چه دیگر پلیس‌ها مکلف شدند در هر نقطه از تهران که معتادی را ببینند این معتاد را دستگیر کنند و تحویل دهند.

مبارزه با صرافی‌های غیرمجاز همچنان ادامه دارد

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: پلیس پایتخت با صرافی‌های غیرمجاز هیچ گونه مماشاتی ندارد و تمامی صرافی‌ها را تحت کنترل دارد.

وی ادامه داد: از آن جهت صرافی‌ها را تحت کنترل داریم که اگر یک صرافی جدیدی در قالب صرافی غیرمجاز بخواهد فعالیت کند فوراً متوجه فعالیت آن شده و آن واحد را پلمب کنیم.

سردار رحیمی یادآور شد: صرافی‌های غیرمجازی که در عید شناخته شدند همچنان پلمب هستند و افرادی که در این بازه زمانی دستگیر شدند تحویل مراجع قضائی داده شده‌اند.

رئیس پلیس تهران خواستار تصریح در تصویب طرح زوج و فرد شد

رئیس پلیس تهران خطاب به اعضای شورای شهر تهران گفت: از دوستان شورای شهر انتظار داریم کمی زودتر به تصویب طرح زوج و فرد رسیدگی کنند چرا که زمان زیادی از تصویب این طرح نسبت به سال قبل گذشته است.

وی ادامه داد: ما همچنان منتظر نظرات شورا برای تصویب طرح زوج و فرد هستیم اما این موضوع را بگویم نظرات پلیس برای طرح زوج و فرد نسبت به سال قبل تغییر چندانی نکرده است.

سردار رحیمی با اشاره به جزئیات طرح زوج و فرد در سال ۹۸ که از سوی پلیس به شورا ارائه شده، گفت: هر فرد در طول یک فصل می‌تواند در نقاط مختلف طرح تردد کنند.

وی یادآور شد: پول جریمه زوج و فرد به جیب پلیس نمی‌رود و این جرایم مستقیماً به خزانه می‌رود.

کد خبر 113035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha