کد خبر 113041
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
مرگ سالانه ۲۰۰۰ دانش‌آموز در تصادفات

پرشین خودرو: رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها گفت: سالانه ۷۰۰ هزار فقره سوانح رانندگی درون و برون‌شهری داریم که در این سوانح ۴۰۰ هزار نفر مصدوم و معلول و ‌حدود ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر کشته می‌شوند.

به گزارش پرشین خودرو، محمد بخارایی امروز در نشست خبری با اشاره به توقف روند کاهشی آمار سوانح رانندگی، اظهار داشت: در سال ۹۷ باز هم شاهد قربانی گرفتن پدیده شوم سوانح رانندگی بودیم.

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها بیان کرد: آمار کاهش سوانح رانندگی، در سال قبل متوقف شد و تصادفات‌ رو به افزایش است، سال گذشته تعداد مجروحان سوانح رانندگی ۹ درصد و تعداد جان باختگان سوانح رانندگی‌ ۱.۷ درصد نسبت به سال ۹۶ اضافه شد‌.

 

تصادف

 

وی اضافه کرد:‌ سالانه ۷۰۰ هزار فقره سوانح رانندگی درون و برون‌شهری داریم که در این سوانح حدود ۴۰۰ هزار نفر معلول و مصدوم و ‌حدود ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر کشته می‌شوند.

بخارایی اظهار داشت: متاسفانه سالانه ۲ هزار دانش‌آموز در سوانح رانندگی درون و برون‌شهری جان می‌بازند.

وی با اشاره به بروز ۶۰ درصد سوانح رانندگی در ۳۰ کیلومتری شهرها، بیان کرد: در کنار خستگی که عامل بروز اینگونه حوادث است، ‌یکی دیگر از دلایل بروز اینگونه سوانح،‌ تصرف بی رویه حریم جاده‌ها از سوی شهرها و شهرداری‌ها است.

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با بیان اینکه بودجه راهداری و نگهداری راه‌ها مناسب با نیاز این بخش نیست، گفت: ضرورت دارد‌ در این حوزه مجلس حمایت های مالی و قانونی داشته باشد.

* برگزاری جشنواره فرهنگی ایمنی ترافیک‌

وی بیان کرد: سال گذشته دومین جشنواره هم‌پیمانی رانندگان حرفه‌ای در راستای فرهنگ‌سازی رانندگی برگزار شد؛ رانندگان هم‌پیمان شدند که در توان خود این پدیده شوم (تصادف) را مهار کنند و به سهم خود در این موضوع مشارکت داشته باشند.

بخارایی ادامه داد: روز‌ هفتم اردیبهشت ماه امسال هم سومین سالی است که در تقویم کشور، روز ملی ایمنی حمل و نقل پیش‌بینی شده است البته در دو سال گذشته چندان به روز ملی ایمنی حمل و نقل توجه نشد.

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اضافه کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌ها، ‌‌برگزاری جشنواره ایمنی ترافیک در روز‌ ملی ایمنی حمل و نقل‌ (هفتم اردیبهشت) تصویب و اجرای آن به جمعیت طرفداران ایمنی راه ها محول شد.

وی اظهار داشت: برای جشنواره فرهنگی صوتی و تصویری ایمنی ترافیک، حدود ۲۰۰ اثر جمع آوری شده است که مربوط به سه سال گذشته است و در ۶ موضوع نظیر تهیه فیلم کوتاه، تهیه تیزر، نماهنگ، فایل‌های صوتی و غیره است.

بخارایی بیان کرد: رویکرد اصلی این آثار موضوع موتورسواران و کودکان است، تلاش کرده‌ایم محور آموزشی در حوزه کنترل این سوانح، موتورسواران و کودکان باشند.

وی با بیان اینکه طبق تصمیم شورای سیاست‌گذاری جشنواره فرهنگی ایمنی ترافیک هر سال برگزار می‌شود، گفت: در حاشیه این جشنواره که در تالار وحدت برگزار می‌شود از سه نفر از افرادی که در حوزه ایمنی کار‌های اسطوره‌ای ملی داشته‌اند با حضور وزیر راه و شهرسازی قدردانی می‌شود.

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها توضیح داد: امسال از راهدار‌ فداکاری که در اتوبان کرج-قزوین ترافیک را متوقف کرد تا هواپیمای آموزشی بتواند در آزادراه بر زمین بنشیند قدردانی می‌شود؛ ‌همچنین از پلیس فداکاری که در برف سال ۹۶ به نجات جان انسان‌ها پرداخت و سرباز فداکاری که در ۱۳ فروردین سال گذشته جان ۵ نفر از افراد را در یک وسیله نقلیه واژگون شده نجات داد، قدردانی خواهیم داشت.

بخارایی با تاکید بر اینکه ایمنی قابل کنترل و دسترسی است، گفت: باید هر شهروند خود موضوع ایمنی را رعایت کند ضمن آنکه در حوزه ایمنی مطالبه‌گر باشد.

وی با تأکید بر اینکه ایمنی راه‌ها به همکاری مردم نیاز دارد، افزود: پس از انقلاب اسلامی ما دستاوردهای حمل و نقلی و زیرساختی فراوانی داشتیم، توسعه ناوگان هم انجام شد اما در ایمنی‌ توفیقات چندانی نداشتیم.

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اظهار داشت: امیدواریم مجموعه فعالیت‌های اجرایی و فرهنگی به حمل و نقلی بدون حادثه بینجامد.

منبع: فارس

کد خبر 113041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha