کد خبر 113047
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
تغییر رویه فعالیت بنادر ایران در سال جاری

پرشین خودرو: با تفکیک تعرفه‌های خدماتی بندری و دریایی بنادر بازرگانی کشور از سال جاری شاهد تغییر رویه فعالیت این بنادر با توجه به کارکرد آنها خواهیم بود، مساله‌ای که در انتظار تصویب از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.

به گزارش پرشین خودرو، با تفکیک تعرفه‌های خدماتی بندری و دریایی بنادر بازرگانی کشور از سال جاری شاهد تغییر رویه فعالیت این بنادر با توجه به کارکرد آنها هستیم، مسأله‌ای که در انتظار تصویب از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است.

با تفکیک تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی کشور و ارجاع آن به سازمان مصرف کنندگان و تولید کنندگان و نیز شورای عالی رقابت این موضوع در انتظار تصویب جهت ابلاغ و اجرا قرار دارد. مسأله‌ای که برای اولین‌بار مد نظر قرار گرفته و تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی بنادر شمال از جنوب تفکیک شده است.

 

بنادر

 

با این روند، بر اساس کارکرد هر یک از بنادر کشور تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی تعیین شده است و قرار بر این است که طی چند روز آتی از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان به تصویب برسد و پس از آن با ابلاغ از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به بنادر شمالی و جنوبی کشور جهت اجرا ابلاغ شود.

در سال گذشته نیز تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی تغییر یافت، چرا که جایگاه تعرفه‌ها در تعیین ارزش و قیمت‌گذاری خدمات بندری و دریایی نقش کلیدی دارد و هرگونه بروز رسانی و تغییر مثبت در این مورد می‌تواند موجب ارتقا توان صادرکنندگان و کاهش هزینه تمام شده کالاهای وارداتی شود، مسأله‌ای که برای تجار از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند موجب بهبود سطح عملکرد بنادر شود.

کد خبر 113047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha