کد خبر 113049
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶
رونمایی از آئودی AI:ME

پرشین خودرو: آئودی، خودروی مفهومی و الکتریکی جدید خود را با نام AI:ME به‌عنوان محصولی برای آینده حمل‌ونقل خودران رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ آغاز شده است و آئودی نیز با خودروی مفهومی AI:ME در این نمایشگاه شرکت کرد؛ خودرویی که چشم‌انداز آینده‌ این شرکت را برای سیستم حمل‌ونقل مجهز به فناوری خودران نمایش می‌دهد. خودروساز آلمانی هنوز مشخص نکرده که AI:ME روی چه پلتفرمی سوار خواهد شد، اما فاصله محوری آن ۲۷۷۰ میلی‌متر و دقیقاً‌ برابر با مدل Q4 e-tron است که تا سال ۲۰۲۰ راهی بازار می‌شود.

تمام این نشانه‌ها تائید می‌کنند آئودی AI:ME یکی دیگر از خودروهایی است که از پلتفرم MEB گروه فولکس‌واگن بهره می‌برد؛ زیرا مدل مفهومی آئودی از سیستم محرکه مشابهی با پلتفرم MEB استفاده می‌کند که با وجود موتور الکتریکی با ۱۶۸ اسب‌بخار قدرت در محور عقب تائید می‌شود. با کمی دقت می‌توان به شباهت آن با فولکس‌واگن ID. یا سئات el-Born پی برد؛ اما این خودروی مفهومی پیش‌نمایش مدل‌های آینده آئودی نیست و احتمال حضور آن در میان مدل‌های تحت برند e-tron وجود ندارد. 

آئودی

 

در عوض AI:ME را می‌توان به‌عنوان بخشی از خانواده خودروهای آینده‌محور آئودی دانست که با نام مفهومی ویژن شناخته می‌شوند. آئودی این خودروهای مخصوص را برای انجام وظایف خاص طراحی کرده است و پیش‌نمایشی از مدل‌هایی محسوب می‌شود که می‌توانند خدمات شهری آینده را ارائه کنند. بنابراین آئودی AI:ME یک خودرو خودران به شمار می‌رود که براساس نیاز شهرهای آینده طراحی شده است.

 

آئودی

 

درنهایت خانواده ویژن آئودی دارای چهار عضو خواهد بود که چهارمین و آخرین عضو آن در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به نمایش در می‌آید. آندریاس میندت، مدیر بخش طراحی آئودی (بخش خارجی و بدنه) در نمایشگاه شانگهای گفت:

برای خدمات شهری، خودروی آئودی AI:ME در نظر گرفته شده است. برای مسیر مسابقه، ما PB18 را داریم. AICON برای حمل‌ونقل بین شهری در نظر گرفته شده و فکر می‌کنم آخرین آن‌ها مربوط‌به حومه شهر باشد. 

 

ابعاد AI: ME نسبت به دیگر خودروهای هاچ‌بک پلتفرم MEB چندان تفاوتی ندارد و دارای ۴،۳۰۰ میلی‌متر طول، ۱۹۰۰ میلی‌متر عرض و ۱،۵۲۰ میلی‌متر ارتفاع است. هر کدام از چرخ‌ها به گوشه‌های خودرو فشار داده شده است تا فضای داخلی را به حداکثر برساند؛ طراحی این خودروی مفهومی و به‌ویژه عقب آن به‌طور ناخواسته مدل نمادین آئودی A2 را به یاد می‌آورد؛ چیزی که از نگاه تیزبین میندت نیز دور نماند و او در این زمینه گفت:

شکل خودرو بسیار معنی‌دار و آیرودینامیک است و به فضای داخل کابین نیز سرایت داده می‌شود. به نظرم این بهترین شکل برای یک خودروی کامپکت خواهد بود. 

 

آئودی خودروی مفهومی AI:ME را به‌عنوان مدلی با بیش از دو سرنشین توصیف می‌کند؛ با باز کردن درهای عقب و ورود به داخل کابین به این نکته پی می‌بریم که به‌عنوان خودروی چهار نفره ارائه شده است. چیدمان شناور کابین، فضاهای ذخیره‌سازی، سطوح و تنظیمات صندلی‌ها نشان می‌دهد که می‌توان تعداد سرنشین‌های بیشتری را نیز در آنجا داد.  

 

آئودی

 

اگرچه AI:ME خودروی الکتریکی کوچکی است، اما همچنان روی لوکس بودن تمرکز دارد. در طراحی کابین ترکیبی از چوب، پارچه و مواد کامپوزیتی معدنی مانند کوریان استفاده می‌شود و به‌لطف سقف شیشه‌ای و پنجره‌های بزرگ، از فضای روشنی بهره می‌برد. حتی در داخل کابین گیاهان واقعی وجود دارد؛ آئودی ادعا می‌کند که چنین طرحی آرامش‌بخش است و سازگاری زیادی با محیط شهری طبیعی AI:ME خواهد داشت. فضای داخل کابین آئودی AI:ME به‌دلیل استفاده از سیستم غیرفعالسازی خودکار نویز، بسیار آرام و ساکت خواهد بود.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که آئودی در داخل این خودروی مفهومی گنجانده، امکان رانندگی خودران سطح ۴ است؛ به این معنی که می‌تواند در شرایط خاص به‌طور مستقل از راننده، رانندگی کند. بنابراین غربیلک فرمان کامل می‌تواند به داخل داشبورد حرکت کند تا راننده با یک میز چوبی کوچک روبه‌رو شود. مناطق مغناطیسی روی میز، صفحات فلزی و فنجان‌ها را نگه می‌دارند، به‌طوری‌که سرنشینان آئودی AI:ME می‌توانند از غذای گرم لذت ببرند. سرنشینان حتی می‌توانند ازطریق صفحه‌نمایش گسترده در انتهای داشبورد به تماشای فیلم مورد علاقه بپردازند یا ازطریق مجموعه‌ای از عینک‌های واقعیت مجازی، تفریح کنند.

منبع: زومیت

کد خبر 113049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha