کد خبر 113064
۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
پیدا کردن گمشده‌ها با پهپادهای سوئیسی

پرشین خودرو: سازمان امداد و نجات هوایی سوئیس از تولید پهپادی خبر داده که می‌تواند به طور خودکار محیط‌های مختلف را به منظور یافتن افراد گمشده جستجو کند.

به گزارش پرشین خودرو، این پهپاد به لطف بهره مندی از حسگرهای قدرتمند، دوربین تصویربرداری در روز، دوربین حرارتی، دوربین مادون قرمز، ابزار شناسایی افراد با استفاده از گوشی و غیره می‌تواند نواحی بزرگ و وسیعی را اسکن کند و در صورتی که فرد یا افرادی در این مناطق به دردسر افتاده باشند، آنها را بیابد.

 

پهباد

 

الگوریتم خاص مورد استفاده این پهپاد داده‌ها را از دوربین‌های مختلف جمع آوری و با بررسی آنها اشخاص گمشده را می‌یابد. این پهپاد در شرایط دید کم که هلیکوپترهای استاندارد امداد هوایی قادر به فعالیت نیستند نیز می‌تواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد. این پهپاد می‌تواند برای ساعت‌های متمادی در هوا باقی بماند؛ بدون آنکه نیازی به کنترل توسط اپراتور انسانی داشته باشد.

پهپاد مذکور دارای سه پره ملخی است که قطر بزرگترین آنها دو متر است. این پهپاد در ارتفاع ۸۰ تا ۱۰۰ متری پرواز می‌کند و ناوبری خودکار آن با استفاده از ماهواره‌ها صورت می‌گیرد.

سیستم ضد تصادم این ماهواره جلوی برخورد آن با موانع گوناگون را می‌گیرد. یک چتر نجات اضطراری هم برای جلوگیری از آسیب دیدن این پهپاد در صورت سقوط ناگهانی در نظر گرفته شده است. قرار است استفاده از پهپاد مذکور از سال ۲۰۲۰ آغاز شود.

کد خبر 113064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha