کد خبر 113071
۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
بازار خودرو همچنان گیج است

پرشین خودرو: رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد بازار این روزها «گیج» است؛ زیرا قیمت ها بی دلیل دچار تغییر شده اما صفی برای خرید تشکیل نشده است.

به گزارش پرشین خودرو، سعید موتمنی با اشاره به وضعیت بازار خودرو که از نیمه دوم اسفندماه به دلیل افزایش عرضه شرکت ها، به شرایط تعادل نزدیک شده بود و قیمت های منطقی تری اعلام می شد گفت: در یک هفته گذشته (از 19 فروردین) بازار خودرو دوباره روند افزایشی را تجربه کرد.

به گفته وی، شرکت های عرضه کننده خودرو به طور معمول در روزهای آخر سال به دلیل تغییر در سیستم های فروش یا مدل خودروها و غیره هیچ خودرویی را فاکتور نمی کنند و به این ترتیب خلایی در بازار ایجاد می شود اما عده ای با سوء استفاده از این شرایط به افزایش سلیقه ای نرخ ها اقدام کردند.

 

بازار خودرو

 

وی ادامه داد: هفته گذشته یکی از شرکت های داخلی قیمت یکی از محصولات شاسی بلند مونتاژی خود را به طور سلیقه ای تا 26 میلیون تومان افزایش داد، در حالی که اتفاق خاصی در هفته های آغازین امسال نیفتاده بود.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: این افزایش قیمت بار روانی داشت و بهای محصولاتی نظیر سراتو، پژو 2008 و چانگان تا 25 میلیون تومان افزایش یافت.
این مقام صنفی همچنین پژو 206 را مثال زد که قیمت آن در روزهای گذشته در مقایسه با واپسین روزهای پارسال، تا 14 میلیون تومان رشد کرد و به عبارت دیگر به قیمت های نیمه دوم بهمن ماه در بازار بازگشت.
وی ادامه داد: با این حال این قیمت های غیرمنطقی با اقبال مواجه نشد و خریداران استقبالی نکردند.
وی خواستار آن شد تا نهادهای نظارتی اجازه ندهند برخی شرکت ها در شرایط کنونی به افزایش دلخواه قیمت هااقدام کنند، زیرا امسال افزایش شمارگان تولید و تعادل بخشی بازار دنبال می شود و بهم ریختن آن درست نیست.

** در انتظار برای تعادل بازار
موتمنی اضافه کرد: از دیروز که 2 خودروساز بزرگ دوباره برنامه های فروش فوری و پیش فروش خود را پی گرفته اند، انتظار می رود بازار شرایط متعادل تری را تجربه کند اما دستکم 2 تا سه هفته به طول می انجامد.
«انتظار می رود خودروهای ثبت نامی سریع تر تحویل شود تا حرص و ولع بازار فروکش کند.»
وی تاکید کرد بازار با افزایش تولید و رشد عرضه به تعادل نزدیک می شود و قیمت های متعادل تری را شاهد خواهیم بود.
وی اضافه کرد: باید رویه ای که اسفندماه پارسال بدرستی در پیش گرفته شد، ادامه یابد و نقدینگی های سرگردان به سمت تولید هدایت شود تا دلالان از بازار خارج شوند.
این مقام صنفی به مشتریان و خریداران واقعی خودرو توصیه کرد دست نگه داشته و این روزها برای خرید اقدام نکنند، زیرا با قیمت های کاذب فعلی فقط جیب برخی سوء استفاده کنندگان پُر می شود.
ایران خودرو و سایپا در 2 روز گذشته با هدف تامین نیاز بازار و عرضه خودرو به مشتریان واقعی پیش فروش و فروش فوری برخی محصولات را آغاز کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 113071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha