کد خبر 113082
۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
اعلام جزئیات افزایش قیمت CNG

پرشین خودرو: مدیر طرح CNG کشور با بیان این‌که نرخ CNG از ابتدای خردادماه افزایش خواهد یافت، جزئیات آن را اعلام کرد.

به گزارش پرشین خودرو،  حمید قاسمی با بیان این‌که از ابتدای خردادماه سال جاری به میزان ۳۹ تومان افزایش گازبها صورت خواهد گرفت اظهار کرد: این افزایش قیمت کمتر از ۱۰ درصد و حدود ۹ درصد است.

وی درباره هدف افزایش نرخ سی‌ان‌جی توضیح داد: هدف از این افزایش قیمت، سرویس‌دهی به خودروهای گاز سوز است. از جمله اینکه ۵۰ درصد از هزینه‌ی خدمات و معاینات فنی این خودروها از این محل تأمین خواهد شد. هم‌چنین تا سقف ۳۰۰ هزار تومان به صورت یارانه به خودروهایی که نیاز به تعویض مخزن دارند، پرداخت خواهد شد.

 

سی‌ان جی

 

او درباره میزان مصرف سی‌ان‌جی در ایران گفت: طبق آخرین آمار میزان مصرف سی‌ان جی در سراسر ایران ۲۰.۸ میلیون متر مکعب در روز است.

قاسمی پیش از این هم با بیان این‌که در ایران حدود یک میلیارد مترمکعب گاز تولید می‌شود، درباره میزان کل مصرف CNG در کشور گفته بود که ۵۰ برابر این مصرف در پارس جنوبی گاز تولید می‌شود.

مدیر طرح CNG کشور بهمن سال گذشته با تاکید بر این‌که از سال ۱۳۹۳ تاکنون قیمت CNG افزایش نیافته است اظهار کرده بود در سال آینده (۹۸) هم برنامه‌ای برای افزایش قیمت وجود ندارد و فقط قیمت کارمزد افزایش خواهد یافت. همچنین درباره مزیت‌های CNG توضیح داده بود که قیمت CNG یک پنجم قیمت بنزین است و همان مسیری را طی می‌کند که بنزین می‌تواند طی کند؛ همچنین در دسترس قرار دارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 113082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha