کد خبر 113085
۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
صادرات خودرو کره جنوبی در ماه مارس کاهش یافت

پرشین خودرو: بر اساس اعلام وزارت بازرگانی، صنایع و انرژی کره جنوبی ­صادرات شرکتهای خودرو سازی این کشور در ماه مارس امسال کاهش یافته است.

 به گزارش پرشین خودرو، وزارت بازرگانی، صنایع و انرژی کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد ­صادرات شرکتهای خودرو سازی این کشور در ماه مارس امسال در مقیاس سالانه سه و سه دهم درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش شرکت های خودروسازی کره جنوبی در ماه مارس امسال در مجموع 213 هزار و 736 دستگاه خودرو به ارزش سه میلیارد و 700 میلیون دلار به دیگر کشورهای جهان صادر کردند. در سه ماهه نخست امسال فروش شرکتهای خودرو سازی کره جنوبی دو و چهار دهم درصد افزایش یافته است. شرکتهای خودرو سازی کره جنوبی در این فصل مالی از سال در مجموع 587 هزار و 690 هزار دستگاه خودرو به دیگر کشورهای جهان صادر کرد.

 

کره جنوبی

 

در این مدت زمان تنها صادرات شرکت رنو سامسونگ موتورز کاهش داشت . علت این کاهش نیز اعتصاب کارکنان آن بود. صادرات این شرکت در این فصل از سال 62 و سه دهم درصد کاهش یافت. کاهش صادرات خودرو به ایران به علت تحریم هایی که آمریکا علیه این کشور اعمال کرده است یکی از عوامل کاهش صادرات شرکتهای خودرو سازی کره جنوبی بوده است.
با این حال صادرات شرکتهای خودرو سازی کره جنوبی به آمریکا در ماه مارس امسال در مقیاس سالانه هفت و نیم درصد افزایش یافت. ارزش صادرات شرکتهای خودرو سازی کره جنوبی به آمریکا در این ماه به یک و شش دهم میلیارد دلار رسید. صادرات شرکتهای خودرو سازی کره جنوبی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز با 15 و دو دهم درصد کاهش به 753 میلیون دلار رسید. همچنین صادرات شرکتهای خودرو سازی کره جنوبی به کشورهای خاورمیانه نیز با 26 درصد کاهش به 283 میلیون دلار رسید.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

کد خبر 113085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha