کد خبر 113086
۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
بازپرداخت ریالی تسهیلات ارزی قطعه سازان

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رئیس کل بانک مرکزی با پرداخت تسهیلات ارزی به قطعه سازان و بازپرداخت آن در قالب ریالی موافقت کرد.

به گزارش پرشین خودرو، رضا رحمانی امروز در پایان نشست هیات وزیران پیرامون چگونگی اعطای تسهیلات ارزی و بازپرداخت آن به قطعه سازان اظهار داشت: قرار است تسهیلات ارزی مطابق با نیاز قطعه سازان به آنان پرداخت شود، و این تسهیلات ریالی و همراه با سود در نظر گرفته شده، تسویه خواهد شد تا در صورت بروز نوسان های قیمتی، قطعه سازان آسیب نبینند.

چهاردهم بهمن ماه پارسال «فرشاد مقیمی» معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی کمیته خودرو از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به ایران خودرو و سایپا خبر داد.

 

قطعه سازان

 

پس از آن عملیات اجرایی تخصیص این مبلغ به قطعه سازان در شرکت های خودروساز آغاز و مقرر شد بانک ها مطابق فهرستی که خودروسازان در اختیارشان قرار دادند، مبالغ را به شکل مستقیم به قطعه سازان پرداخت کنند.
همچنین قرار شد برای تزریق نقدینگی به خودروسازان با محوریت بانک مرکزی، 11 هزار میلیارد تومان در 2 بخش ریالی و ارزی پرداخت شود که شامل چهار هزار میلیارد تومان و 844 میلیون یورو بود که تاکنون چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی ریالی پرداخت شده است.

** معرفی اعضای اتاق بازرگانی
رحمانی درخصوص معرفی اعضای اتاق بازرگانی، خاطرنشان کرد: آن دسته از اعضای اتاق که اعلام اسامی آنان مربوط به وزارت صنعت بوده انجام شده، اما از اسامی سایر افرادی که مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است اطلاعی ندارم یا اگر اعلام شده، نامه مربوطه را ندیده ام.

** واردات لاستیک با نرخ نیمایی
وزیر صنعت در پاسخ به پرسشی درباره واردات لاستیک با ارز نیمایی، این موضوع را تایید کرد و گفت: دولت تعرفه ورودی را برای بسیاری کالاها به صفر رسانده تا کالاهایی نظیر لاستیک، گوشت و غیره با قیمت ارزانتر به دست مردم برسد.
وی گفت: چنانچه اجازه داده شود برخی کالاها به شکل منظم با ارز نیمایی وارد شوند و انحصاری در این زمینه ایجاد نشود، با قیمت هایی پایین تر از قیمت های جهانی به دست مردم خواهد رسید.
 

کد خبر 113086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha