1 حلقه از 2 میلیون حلقه تایر گشایش اعتبار شده، نیامده است!

پرشین خودرو: با گذشت حدود 5 ماه از گشایش اعتبار برای واردات 2 میلیون حلقه لاستیک کامیون تاکنون حتی یک حلقه از آن وارد نشده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پس از اعتصابات گسترده کامیون داران در خصوص افزایش هزینه ها و مشکلات مربوط به تامین لاستیک و قطعه یدکی، دولت در سال گذشته تصمیم گرفت با هدف حمایت از این قشر، علاوه بر کاهش تعرفه واردات‌ لاستیک‌ از 26 به 5 درصد، نرخ کرایه در ناوگان حمل بار را تا 20 درصد افزایش دهد.

هر چند با تصمیم دولت در سال 97 مشکل کامیون داران برای تامین لاستیک حل شد و با همکاری گمرک و سازمان املاک تملیکی 120 هزار حلقه لاستیک موجود در گمرکات در اختیار واحد‌های توزیع‌کننده زیرمجموعه راهداری قرار گرفت اما با گذشت چند ماه از این جریان و با آغاز سال جدید همچنان مشکل تامین لاستیک کامیون داران ادامه دارد چنانکه به گفته رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور با وجود گذشت حدود 5 ماه از گشایش اعتبار برای واردات 2 میلیون حلقه لاستیک کامیون، تاکنون حتی یک حلقه از آن وارد نشده است.

محمد خان بلوکی با اشاره به نیاز سالیانه 5 میلیون حلقه لاستیک در ناوگان حمل و نقل کشور در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو عنوان کرد: در حال حاضر حدود 30 درصد نیاز در بخش ناوگان حمل و نقل از تولیدات داخلی تامین می شود اما همچنان برای تامین 70 درصد باقی مانده نیاز به واردات داریم.

 

واردات تایر


وی همچنین به تلاش اتحادیه حمل و نقل بار برای واردات 300 هزار حلقه از طریق تهاتر پرداخت و گفت: با توجه به اینکه واردات این میزان لاستیک باید از طریق عمان یا روسیه انجام شود برای تبدیل ارز برای هر حلقه لاستیک باید 10 یورو پرداخت شود تا بتوان از کشور ثالث خرید و وارد کرد که به تبع این هزینه اضافی بر نرخ لاستیک های وارداتی تاثیر خواهد گذاشت.

به گفته خان بلوکی با توجه به مسائل موجود برای واردات و تامین حدود 50 هزار حلقه همچنان مشکلات برای تامین لاستیک کامیون داران در داخل زیاد است.

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار در ادامه به وضعیت بسیار بد و نگران کننده کاهش حمل بار اشاره کرد و به خبرنگار پرشین خودرو گفت: اوضاع ناوگان حمل و نقل بار بسیار نگران کننده است و این جریان از 6 ماهه دوم سال گذشته آغاز و با ورود به سال جدید تشدید شده است متاسفانه تعطیلات نوروز و حوادث ناگوار سیل در شهرهای مختلف و نامناسبی جاده ها وضعیت حمل بار این بخش را با رکود جدی تری مواجه کرده است و با افزایش نرخ کرایه هم مشکل رانندگان حل نمی شود زیرا در شرایطی که کالا است چنانچه کرایه حمل بار نیز افزایش یابد باز رانندگان مجبور به دریافت کرایه کمتر خواهند بود بنابراین در شرایط کنونی چنانچه نرخ کرایه حمل بار 50 درصد هم افزایش یابد هیچ تاثیری برای رانندگان ندارد.
 

کامیون بار


درخواست برای رفع مشکل سهمیه سوخت کامیون داران در اردیبهشت

خان بلوکی افزود: در نامه ای به سازمان راهداری و حمل و نقل درخواست شده تا کارکرد اسفند رانندگان را برای اردیبهشت امسال در نظر بگیرند زیرا رانندگانی که بخواهند سهمیه سوخت دریافت کنند با این وضعیت بار در فروردین ماه به کسی سهمیه ای اختصاص نخواهد یافت و رانندگان ناگزیر به خرید سوخت آزاد خواهند بود.


وی همچنین به تصمیم سال گذشته دولت در کاهش سهمیه سوخت ناوگان حمل بار از 2400 به 1800 لیتر اشاره کرد و اظهار داشت : بر همین اساس هفته گذشته سازمان راهداری جلسه ای با دولت داشت و مصوب شد تا سهمیه سوخت رانندگان به همان 2400 لیتر باز گردد.


رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور خاطر نشان کرد : البته کامیون به هر میزان پیمایش داشته باشد بر اساس بارنامه سوخت سهمیه ای دریافت می کند اما برخی کامیون ها در داخل شهر و برخی در جاده ها تردد می کنند که با توجه به مشکل سهمیه سوخت کامیون ها در داخل شهر صدرو باربرگ نیز این مشکل را حل و رانندگانی که در داخل شهر تردد می کنند با دریافت کد باربرگ و بارنامه و میزان پیمایش سوخت سهمیه ای دریافت می کنند.

به گفته خان بلوکی ، تحریم ها و عدم واردات کالا موجب کاهش فعالیت در ناوگان حمل و نقل بار شده و در یک ماه اخیر تنها کالاهای موسمی و زارعتی است که امکان فعالیت را برای رانندگان حمل و نقل بار فراهم کرده است.

کد خبر 113093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha