کد خبر 113096
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
انسداد راه ارتباطی 88 روستای‌ لرستان

پرشین خودرو: روستای سیلزده لرستان درگیر مشکلات و مسائلی از جمله خاموشی و تخریب راهها هستند با وجود آنکه خیلی از مشکلات برطرف شده آب و غذای کافی به مردم این منطقه رسیده و در اختیارشان هست اما هنوز مشکلات عمرانی دارند.

به گزارش پرشین خودرو، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: راه ارتباطی 88 روستای استان همچنان قطع است.

دکتر احمد مرادپور بیان کرد: از ابتدای سیل اخیر تاکنون راه ارتباطی بیش از 728 روستای لرستان وصل شده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همه عواملی که در این مدت پای کار بوده به ویژه عوامل راهداری، راه و شهرسازی، قرارگاه خاتم و... ادامه داد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی  عوامل راهداری 18 استان از 816 روستا که راه ارتباطی آنها قطع شده تاکنون راه ارتباطی بیش از 728 روستا وصل شده است.

وی عنوان کرد: تلاش‌ها همچنان برای بازگشایی راه‌های روستای و اصلی قطع شده لرستان ادامه دارد.

 

لرستان

 

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: برآورد اولیه میزان خسارت وارد شده ناشی از سیلاب به راه‌ها و ابنیه‌های استان ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

رضا خالقی اظهار کرد: به دنبال سیلاب فروردین ماه 2000 کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی آسیب جدی دیدند.

وی ادامه داد:1000 ابنیه فنی شامل پل‌های مسیر اصلی، پل‌هایی که روی رودخانه کشکان قرار داشتند و پل‌های روستایی خسارتی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی وارد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان میزان خسارت وارد شده  به راه‌ها و ابنیه‌های استان ۱۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با کمک استان‌های معین از سراسر کشور، راهداران و بخش خصوصی اقدام به ایجاد راه دسترسی کردیم.

خالقی با اشاره به اینکه در این سیلاب راه دسترسی ۸۰۰ روستای استان مسدود شده بود، گفت: با تلاش همه توانستیم مسیر دسترسی ۶۳۰ روستا را فراهم کنیم و در این راستا ۱۷۰ روستا باقی مانده است.

وی با تقدیر از همکاری پیمانکاران بخش خصوصی در امر بازگشایی جاده‌ها عنوان کرد: از توان و ماشین آلات پیمانکاران استفاده کردیم و توانستیم راه دسترسی برخی روستاها را بازگشایی کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خاطر نشان کرد: پیمانکاران بخش خصوصی بدون هیچ قرارداد مالی در ۲۱ محور که شامل راه اصلی خرم‌آباد_پلدختر از مسیر ویسیان_معمولان همچنین محورهایی مانند کوهدشت شمالی مسیر چم چرا_دوآب، محور بلیلوند، دلبرسادات، سرفراش و محورهای شهرستان دلفان از جمله گردنه گاماسیاب،نورآباد و خرم‌آباد بیش از ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین را در اختیار ما گذاشتند.

منبع:: ایسنا

کد خبر 113096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha