کد خبر 113105
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
استفاده از پهپادهای پستچی در زمان بحران

پرشین خودرو: معاون وزیر ارتباطات از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح استفاده از پهپاد پستی برای حمل بسته‌های پستی سبک و کم وزن در زمان بحران خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، حسین نعمتی، با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح استفاده از پهپاد برای حمل بسته‌های پستی در موقعیت‌های اضطراری و بحرانی در کشور اظهار داشت: این طرح برای حمل بسته‌های سبک و زیر ۲ کیلوگرم با همکاری شرکت ملی پست و پژوهشگاه فضایی ایران در کیش به صورت آزمایشی امتحان شد.

وی با بیان اینکه در حال پیگیری و ارزیابی امور مرتبط با اجرای این طرح هستیم، افزود: هنوز نتایج قطعی این طرح به صورت ۱۰۰ درصد به دست نیامده است اما در صورتی‌که اطمینان از اجرای آن به ۱۰۰ درصد برسد، می‌تواند در زمان وقوع بحران و شرایط اضطراری به کمک ارسال مرسولات در کمترین زمان ممکن بیاید.

 

پهپاد

 

مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: استفاده از پهپاد برای ارسال بسته‌ها و مرسولات پستی در دنیا نیز مرسوم است اما استفاده از این فناوری پرهزینه بوده و به همین دلیل برای کاربردی کردن آن باید هزینه فایده شود.

نعمتی با اشاره به وقوع سیل اخیر در مناطق مختلف کشور خاطرنشان کرد: در صورت نهایی شدن، می‌توان از ظرفیت پهپاد پستی در مدیریت بحران و برای جابجایی مرسولات در محدوده شهرهای حادثه دیده استفاده کرد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای مثال پهپاد پستی در کشوری مانند چین برای جابجایی مرسولات، کاربردی شده است، گفت: این فناوری ظرفیت حمل بسته تا وزن ۲ کیلوگرم را دارد و برای ارسال بسته‌های کم وزن و سبک در کشور ما نیز می‌تواند کارآیی داشته باشد.

منبع: مهر

کد خبر 113105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha