کد خبر 113115
۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
جزئیات بازگشت عوارض اخذ شده غیرقانونی زوج و فرد

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اعلام زمان حذف زوج و فرد درپایتخت، گفت: عوارض غیرقانونی اخذ شده توسط شهرداری در سال گذشته می‌تواند به حساب کارت شارژ شهروندان انتقال و برای محدوده ترافیکی امسال استفاده شود.

به گزارش پرشین خودرو، محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، در ارتباط با اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال گذشته اظهار داشت:‌ از سال 97 تعرفه‌ای برای این مسئله نداشته‌ایم و معاونت  حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران لایحه را  تفسیر و بر اساس آن عوارضی را  دریافت کرد که این مسئله شکایت شهروندان را به همراه داشت و ما نیز نظرمان را کتباً اعلام کردیم که این عوارض نباید اخذ می‌شد.

وی افزود: رئیس شورای شهر تهران نامه‌ای در این زمینه به شهرداری ابلاغ کرد و از نظر ما اخذ عوارض قانونی نیست، البته هر نوع استفساریه یا سوالی را که شهردار بیان کند، در شورای شهر آن را مطرح و بررسی می‌کنیم ولی نظر ما همان نظر رئیس شورای شهر تهران است.

 

زوج و فرد

 

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه پلیس راهور هم نظرش با ما یکی است و یکی از دستگاه‌های نظارتی کشور هم طی مکاتباتی اعلام کرده که اخذ عوارض در سال 97 غیرقانونی بوده است، ادامه داد: البته برای سال 98 باید به این نکته توجه داشت که دیگر زوج و فرد وجود ندارد و این مسئله به حلقه دوم تبدیل شده است.

علیخانی اعلام کرد:‌ مبنای ورود و خروج در سال 98 دیگر بر اساس زوج و فرد بودن خودروها نیست و این مسئله بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک است که پلیس نیز عضو آن بوده و این موضوع را تأیید کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: در سال 98 بر اساس این مصوبه تغییراتی انجام گرفته است ولی باید به این نکته توجه داشت که اخذ عوارض برای سال 97 هیچگونه وجاهت قانونی ندارد.

وی گفت: اگر شهردار تهران استفسار کند باید این موضوع در صحن بررسی و بعد از آن به هیأت تطبیق اعلام و رأی نهایی اجرایی شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه احتمال بازگشت عوارض غیرقانونی در سال 97 به شهروندان وجود دارد، گفت: این مسئله قابل انجام است و باید محاسبه شود؛ اگر قرار بر برگشت این عوارض باشد مبلغ آن به حساب کارت شارژ شهروندان منتقل و افراد می‌توانند از آن برای محدوده ترافیک سال 98 استفاده کنند.

کد خبر 113115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha