کد خبر 113133
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
نسل جدید تویوتا هایلندر معرفی شد +عکس

پرشین خودرو: تویوتا در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی نیویورک آمریکا، نسل جدید خودروی شاسی بلند تویوتا هایلندر را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نسل چهارم تویوتا هایلندر، مهمان ویژه نمایشگاه نیویورک 2019 و در غرفه شرکت خودروسازی تویوتا خواهد بود که به معنی واقعی کلمه تمامی چیزهایی که ما از این غول ژاپنی در طول سال ها دیده ایم را یکجا جمع کرده است.

نسل جدید تویوتا هایلندر براساس پلتفرم اصلاح شده جهانی تویوتا، یعنی پلتفرم TNGA-K توسعه پیدا کرده است و نسخه اصلی این پلتفرم همان چیزی خواهد بود که شرکت خودروسازی تویوتا نسل های جدید تویوتا کمری، تویوتا آوالون و یا حتی خودروی تویوتا کرولا و تویوتا راو4 نسل جدید را براساس آن طراحی کرده است و به لطف این پلتفرم، نسل چهارم تویوتا هایلندر شاید آخرین نسل این اتومبیل خواهد بود که امکان دریافت یک موتور شش سیلندر تنفس طبیعی و یا سیستم محرک هیبریدی را خواهد داشت.

 

تویوتا

تویوتا

تویوتا


در بخش فنی، نسخه استاندارد تویوتا هایلندر به همراه یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی به مشتریان عرضه خواهد شد که امکان تولید 295 اسب بخار قدرت و همچنین 356 نیوتن متر گشتاور برای آن پیش بینی شده است. اما اگر به دنبال یک نسخه اقتصادی هستید، شرکت خودروسازی تویوتا نسخه هیبریدی تویوتا هایلندر را به شما پیشنهاد می کند که سیستم محرک آن متشکل از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی با حمایت یک موتور الکتریکی خواهد بود که در مجموع خروجی قدرت 240 اسب بخاری برای آن بدست آمده است.

 

تویوتا


نکته قابل توجه در رابطه با سیستم محرک هیبریدی تویوتا هایلندر در نسل جدید، کاهش حجم موتور و در نتیجه کاهش توانایی آن خواهد بود، زیرا مدل های فعلی تویوتا هایلندر هیبریدی یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر در کنار موتور الکتریکی دارند که خروجی قدرت آن به مرز 306 اسب بخار می رسد، اما این خودرو در نسل جدید یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر بجای موتور 3.5 لیتری شش سیلندر دریافت کرده است و در نتیجه خروجی قدرت آن از 306 اسب بخار به 240 اسب بخار کاهش پیدا می کند، اما در مقابل این کاهش قدرت به دنبال خود کاهش مصرف سوخت را به همراه داشته است.


تویوتا هایلندر نسل جدید در 5 مدل مختلف عرضه خواهد شد که به ترتیب شامل مدل های L، مدل LE، مدل XLE، مدل لیمیتد و در نهایت شامل مدل پلاتینیوم برای نسخه های استاندارد آن خواهد شد و برای نسخه هیبریدی، شرکت خودروسازی تویوتا 4 سطح مختلف در نظر گرفته است که این مورد هم شامل مدل های LE، مدل XLE، مدل لیمیتد و مدل پلاتینیوم می شود، هرچند تویوتا هیچگونه صحبتی در رابطه با جزییات قیمت این خودرو نکرده است و تنها می دانیم که تاریخ تولید این خودرو از ماه دسامبر 2019 و همچنین عرضه آن از ماه فوریه 2020 میلادی آغاز خواهد شد.

 

تویوتا

تویوتا

کد خبر 113133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha