لزوم ارائه برنامه ای هدفمند برای سهمیه بندی بنزین

پرشین خودرو: موضوع سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین باید در غالب یک برنامه هدفمند و با رویکرد درست مطرح شود تا انعکاس منفی در جامعه ایجاد نکند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پس از آنکه رئیس انجمن جایگاه داران CNG در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو از اعلام افزایش 40 تومانی قیمت گاز از ابتدای خردادماه خبر داد و دو شرط از شروط تعیین شده برای این افزایش را، سهمیه بندی و افزایش منطقی قیمت بنزین اعلام کرد اظهارات و گمانه زنی ها در خصوص افزایش و احتمال سهمیه بندی بنزین در روزهای گذشته به موضوع مهم رسانه ها تبدیل شد به طوری که در همین راستا یکی از اعضای کمیسبون انرژی با اشاره به تصمیم نمایندگان در اسفندماه در جریان بررسی بودجه ۹۸ عنوان کرد " نمایندگان اواخر سال گذشته و در جریان بررسی بودجه امسال با هرگونه افزایش قیمت بنزین و بازگشت سهمیه بندی مخالفت کردند و بنابراین تصمیم نمایندگان مجلس را نمیتوان در جلسه‌ای بیرون از مجلس تغییر داد."

این عضو کمیسیون انرژی همچنین ضمن اظهار بی اطلاعی از تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در خصوص دو نرخی شدن و بازگشت مجدد سهمیه بندی بنزین مطرح می کند "چنانچه تصمیمی در خارج از مجلس در خصوص افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی کشور گرفته شود، به طور قطع نمایندگان با این تصمیم مخالفت می کنند. این اظهارات وی در حالی مطرح می شود که چند ساعت بعد رئیس دفتر رئیس جمهوری خبر از بحث و بررسی بر روی سناریوهای مختلف قیمت بنزین داده و عنوان می کند: " در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی روی سناریوهای مختلف قیمت بنزین بحث شد اما تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است ."


عدم تصمیم گیری در خصوص بنزین چه تبعاتی را بر مصرف CNG در کشور دارد؟

این اظهارات مخالف و موافق در خصوص قیمت و سهمیه بندی بنزین در حالی مطرح می شود که روند صعودی مصرف بنزین آن هم در شرایط تحریمی بسیار نگران‌کننده شده است و از سویی بنا به اظهارات رئیس انجمن جایگاه داران CNG دولت همزمان با اجرای مصوبه افزایش قیمت CNG از ابتدای خردادماه مقرر کرده که شروطی را که از جمله افزایش قیمت و سهمیه بندی را اجرایی کند چرا که به گفته اردشیر دادرس رئیس انجمن جایگاه داران CNG عدم اجرای این شروط کاهش فروش سی ان جی را به دنبال داشته و این اتفاق در شرایط فعلی به ضرر دولت خواهد بود.

 

حاجی دلیگانی

 

طرح جبران خسارت ناشی از سیل از محل افزایش سوخت ... !

در همین زمینه یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، عنوان کرد: بر اساس قانون موضوع افزایش قیمت بنزین در سال جاری مطرح نیست و با وجود اظهارات برخی از نمایندگان در این زمینه و طرح جبران خسارت ناشی از سیل از محل افزایش قیمت بنزین همچنان تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

به گفته حسینعلی حاجی دلیگانی در صورتی دولت بنا دارد تصمیم جدیدی در این زمینه اتخاذ کند باید به نحوی باشد که عموم مردم به صورت عادلانه از یارانه سوخت منتفع شوند.

وی تاکید کرد : همچنان پیشنهاد ما همان " یک لیتر برای هر ایرانی" است. بنابراین اگر بناست تصمیم جدیدی در این زمینه گرفته شود همه مردم به خصوص کسانی که وسیله نقلیه شخصی ندارند نیز باید از این تصمیم دولت بهره مند شوند.



سهیمه بندی بنزین
 

ضرورت افزایش تولید خودروهای پایه گاز سوز / باید هزینه های تحمیلی خودروهای گاز سوز به حداقل برسد

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه به خبرنگار پرشین خودرو گفت : با توجه به لزوم اجرای سیاست کاهش مصرف بنزین و تشویق مردم برای مصرف CNG به عنوان سوخت پاک در کشور ، باید دید همزمان با افزایش قیمت گاز CNG دولت چه تصمیمی برای قیمت و سهمیه بندی بنزین اتخاذ خواهد کرد .

دلیگانی تاکید کرد : نفع کشور در این است که مردم به سمت مصرف گاز به جای بنزین بروند و تولید خودروهای پایه گاز سوز افزایش یابد البته به نحوی که با مصرف خودروهای گاز شاهد کاهش خرابی خودروها باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این حال باید موضوع سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین در غالب یک برنامه هدفمند و با رویکرد درست مطرح شود تا انعکاس منفی را در جامعه ایجاد نکند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با توجه به وضعیت کنونی کشور و لزوم اجرای سیاست کاهش مصرف بنزین و توجه به صادرات و از سویی تشویق مردم برای مصرف CNG به عنوان سوخت پاک در کشور ، باید دید همزمان با افزایش قیمت گاز CNG دولت چه تصمیمی برای قیمت و سهمیه بندی بنزین اتخاذ خواهد کرد.

کد خبر 113137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha