کد خبر 113148
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
میزان جریمه بوق‌ و صدای نامتعارف در خودروها

پرشین خودرو: جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق‌های شیپوری، لوله اگزوز، سامانه صوتی یا بلندگوی نصب شده در وسایل نقلیه، مبلغ 400 هزار ریال جریمه دارد.

به گزارش پرشین خودرو، توقف استفاده از بوق‌ با صدای آزاردهنده موضوعی است که دغدغه این روزهای شهروندان شده است، استفاده از بوق‌های گوش‌خراش در وسایل موتوری مدتی است مرسوم شده و در عین حال که به راحتی با بررسی حین معایه فنی این معضل قابل رفع است، اما شاهد استفاده آسان آن بر روی خودروها و وسایل موتوری هستیم.

حتی زمانی که افراد از رانندگی یکدیگر ناراحت می‌شوند استفاده از این بوق‌ها را به عنوان تنبیه استفاده می‌کنند بدون اینکه درنظر بگیرند افراد دیگری نیز در اطراف هستند.

بارها کودکان معصومی را دیده‌ایم که از صدای هنجارشکن بوق این افراد از جا می‌پرند و یا باعث سوت کشیدن گوش افراد می‌شود.

 

جریمه

 

سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در رابطه با این موضوع اظهار داشت: برخورد با صداهای ناهنجار، بوق‌های نامتعارف و غیراستاندارد و صدای اگزوز خودرو از جمله اولویت‌های ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت است. 

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: بنا بر بند 2125 جدول جرایم رانندگی، تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق‌های شیپوری، لوله اگزوز، سامانه صوتی یا بلندگوی منصوب در وسایل نقلیه مبلغ جریمه 400 هزار ریالی را به خود اختصاص خواهد داد. 

وی اعلام کرد: علاوه بر اعمال قانون، این دسته از وسایل نقلیه نیز توقیف خواهند شد.

کد خبر 113148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha