کد خبر 113158
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
معرفی گران‌ترین کلید خودرو در جهان

پرشین خودرو: شرکت فنلاندی آوین با معرفی سری جدید کلید‌های لوکس خود، اکنون رکورد گران‌ترین کلید خودرو در تاریخ با قیمت ۵۶۳ هزار دلار را شکسته است.

به گزارش پرشین خودرو، کلید خودروها در سال‌های گذشته تکامل پیدا کرده‌اند و شکل و شمایل جدیدی به‌خود گرفته‌اند؛ اما هیچ‌گاه جزء موضوعات قابل‌توجه نبوده‌اند. اکنون شرکتی با نام آوِین (Awain) با معرفی گران‌ترین کلید خودرو در تاریخ و سری جدید کلید‌های لوکس برای سوپراسپرت‌ها، این دیدگاه را تغییر داده است.


کلید خودرو



کلید‌های شرکت آوین به‌صورت دست‌ساز در فنلاند توسط تیمی متشکل از ساعت‌سازان، جواهر‌سازان و مهندسان مکانیک ساخته می‌شوند. روند ساخت هرکدام از کلید‌های شرکت آوین به‌علت دقت و جزئیات بالا در طراحی، بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ ساعت زمان می‌برد. خریداران بین ۳ مدل مختلف از کلید‌ها حق انتخاب دارند که ارزان‌ترین آن‌ها سری کوانتوم نام داشته و ۵۵ هزار دلار قیمت دارد.

 

کلید خودرو


قیمت ارزان‌ترین کلید ساخته‌شده توسط آوین از بسیاری از خودروهای میان‌رده گران‌تر است؛ اما با این قیمت کلیدی را دریافت می‌کنید که در قسمت داخلی آن از چوب و چرم استفاده شده و دورتادور آن با طلای ۱۸ یا ۲۴ عیار تزیین شده است. علاوه‌بر این در کلید‌ها بیش از ۳۵۴ جواهر به‌‌کار رفته که در مجموع ۳.۴۵ قیرات هستند.

 

کلید خودرو


سری Serenity با ابعاد متفاوتش شناخته می‌شود و ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد. در این کلید از ۱۲۵۰ الماس استفاده شده که در مجموع ۲۰ قیرات وزن دارد. سری فانتوم با قیمت ۵۶۲ هزار دلاری خود بیش از ۳۴.۵ قیرات الماس را در خود جای داده است. علاوه‌بر این ۱۷۵ گرم طلای ۱۸ عیار هم در این کلید به‌کار رفته است و خریدارن قادر هستند مواد به‌کاررفته در قسمت میانی کلید را به‌دلخواه انتخاب کنند.


انتخاب‌ رنگ‌های متعددی هم برای پوشش چرمی و چوب به‌کاررفته در بدنه وجود دارد. البته این کلید‌ها برای خودروهای تولیدانبوه طراحی نشده‌اند. فهرست کلید خودروهایی که شرکت آوین می‌سازد، شامل محصولات استون مارتین، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، مازراتی، مک‌لارن، مرسدس بنز، پورشه و رولزرویس می‌شود که نام آئودی و بی‌ام‌و در این فهرست خالی است. قیمت سری فانتوم کلیدهای شرکت آوین درواقع از یک دستگاه رولزرویس فانتوم واقعی هم بیشتر است.
 

کلید خودرو



جالماری ماتیلا، مدیرعامل آوین می‌گوید:

به‌عنوان یک علاقه‌مند به خودرو، معتقدم که بهترین خودروهای جهان شایسته بهترین کلید‌ها هستند و محصولات ما به‌طور حتم نمایانگر برتری هستند.

او در ادامه به این موضوع اشاره می‌کند که این کلید‌ها برای مالکان سوپراسپرت‌های لوکس که خواهان تجربه حس لوکس بودن هستند، مناسب است.

منبع: زومیت

کد خبر 113158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha