کد خبر 113169
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
دستگیری عامل آتش‌سوزی واگن‌های قطار

پرشین خودرو: فرمانده پلیس راه آهن کشور از شناسایی و دستگیری عامل آتش‌سوزی سه واگن مسافری توسط مأموران پلیس خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ حشمت اله ملکی با اشاره به دستگیری عامل آتش سوزی واگن‌های مسافری راه آهن اظهار داشت: با اطلاع از آتش‌سوزی در ایستگاه راه آهن تهران عوامل پلیس راه آهن با اطلاع رسانی به آتش نشانی در محل فوق حضور یافته و با اقدامات عوامل آتش نشانی، آتش سوزی سه واگن مسافری مهار شد.

وی افزود: با بررسی‌های فنی مشخص شد یک نفر ناشناس در زمان شروع آتش سوزی از بالای دیوار ایستگاه متواری شده بنابراین شناسایی وی در دستور کار پلیس راه آهن قرار گرفت.

 

قطار

 

فرمانده پلیس راه آهن کشور گفت: عامل آتش سوزی به محض رؤیت مأموران از محل متواری و پس از تعقیب و گریز با سلاح سرد اقدام به تهدید کرده که در نهایت مأموران با خلع سلاح متهم، وی را دستگیر کردند.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات فنی و پلیسی به بزه انتسابی اعتراف و عنوان کرد که برای سرقت به ایستگاه راه آهن آمده و در روز حادثه نیز قصد استعمال مواد مخدر در داخل واگن را داشته که ناگهان واگن دچار حریق می‌شود؛ در این راستا پرونده‌ای تشکیل و به مرجع قضائی ارجاع شد.

فرمانده پلیس راه آهن کشور با اشاره به اهمیت شبکه حمل و نقل ریلی اظهارکرد: قوانین قاطع و بازدارنده‌ای از سوی قانونگذار در خصوص صیانت از شبکه حمل و نقل تدوین شده که مطابق آن ورود اشخاص به حریم ریلی تا شعاع ۱۷ متر از هر دو طرف ممنوع و هر گونه تخریب یا عملی که موجب خروج قطار از خط یا بروز هرگونه حادثه‌ای که منجر به خسارات مالی به ناوگان مسافری و یا خسارات جانی به مسافران شود عامل یا عاملان آن به حبس‌های دراز مدت محکوم می‌شوند.

منبع: ایسنا

کد خبر 113169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha