کد خبر 113224
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
حمایت سازمان بنادر از تولید شناورهای گردشگری

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سالی که شعارش رونق تولید است فعال شدن صنایع دریایی برای تولید شناورهای گردشگری دریایی است که این ظرفیت در کشتی‌سازی‌های کشور وجود دارد، سازمان بنادر نیز برای حمایت از سازندگان تمام تلاش خود را به کار می‌بندد.

به گزارش پرشین خودرو، محمد راستاد در آئین تجلیل از خادمان سفرهای دریایی نوروز ۹۸ در سراسر کشور، اظهار کرد: گرچه در سازمان بنادر تولیت اصلی سفرها بر عهده معاونت دریایی است، برای تأمین ایمنی و آسایش گردشگران، اما در کنار آن‌همه بخش‌های ستادی و پشتیبانی به‌صورت شبانه‌روزی حمایت کردند تا هم‌وطنان با آرامش از این موهبت الهی استفاده کنند.

وی افزود: از مدیران ادارات راه و شهرسازی، راهداری، هواشناسی که از دستگاه‌های همکار و همراه ما در سفرهای دریایی هستند همچنین از فرمانداران نظامی و انتظامی که در کنار ما هستند تشکر می‌کنم، بهترین پاداش برای تمامی زحمتکشان آسایش و آرامش مردم است.

 

گردشگری دریایی

 

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: شش هزار و ۲۰۰ هزار مسافر بدون هیچ سانحه‌ای به دلیل اقدامات پیشگیرانه و مدیریت سوانح پیش‌آمده تردد کردند که سال بدون سانحه‌ای را داشتیم.

راستاد تصریح کرد: از چند طرح گردشگری دریایی در هرمزگان، در قشم و سایت‌های گردشگری جنگل‌های حرا بهره‌برداری شد.

وی عنوان کرد: تمرکز توسعه گردشگری دریایی در هرمزگان بوده اما قطعاً در سایر استان‌ها نیز احتیاج به بهبود زیرساخت‌ها داریم و هرمزگان می‌تواند استان نمونه‌ای باشد، البته این میزان عرضه خدمات مناسب تقاضا نیست و باید حمایت‌های بیشتری از سرمایه‌گذاران گردشگری دریایی صورت بگیرد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پایانه دریایی کشور، بندر شهید حقانی و سایت‌های گردشگری می‌تواند الگویی برای سایر نقاط دریایی کشور است.

راستاد بیان کرد: اگرچه تمرکز ما در نوروز بیشتر است اما آسایش مسافران محدود به این ایام نوروز و پیک تردد نیست بلکه در تمام طول سال شاهد این هستیم که هم‌وطنان به نقاط ساحلی سفر می‌کنند، اقدامات پیشگیرانه آمادگی برای مقابله با شرایط اضطرار باید در دستور کار جدی تمامی بنادر کشور باشد.

وی ابراز کرد: به‌جز چند روز شرایط خوبی در هرمزگان داشتیم اما در برخی روزها مثل خوزستان و بوشهر ایام شرایط بد جوی بیشتر بود و چند استان درگیر بحران سیل بودند و بسیاری از همکاران ما به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم در امکان بندری اسکان داده شدند و در بحران سیل توانستیم نقش‌آفرینی خوبی داشته باشیم، مدیران بنادر کشور یک روز هم‌محل خدمت خود را ترک نکردند و همه افرادی که در طرح تسهیل سفرهای نوروزی نقش داشتند به‌صورت هماهنگ و با وحدت رویه در پیشبرد هدف تسهیل شرایط برای مسافران زحمات زیادی کشیدند و شیرینی که به وجود آمد رضایت مردم از امکانات و تسهیلات فراهم‌شده بود.

راستاد اظهار کرد: امیدوارم همه همکاران و مدیران بنده در بنادر کشور برای رونق گردشگری دریایی تلاش کنند، احتیاج داریم در همه استان‌ها امکانات گردشگری بیشتری داشته باشیم، شناورهای استاندارد باید جایگزین قایق‌های سنتی شود که هرمزگان الگوی مناسبی برای این کار است.

وی افزود: در سالی که شعارش رونق تولید است فعال شدن صنایع دریایی برای تولید شناورهای گردشگری دریایی است که این ظرفیت در کشتی‌سازی‌های کشور وجود دارد، سازمان بنادر نیز برای حمایت از سازندگان تمام تلاش خود را به کار می‌بندد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: اقدام مثبتی که از هرمزگان آغاز شد استفاده از ظرفیت شناور داران و بخش خصوصی به‌عنوان همیار ناجی بود که به استان‌های دیگر نیز سرایت پیدا کرد که به ارتقا ایمنی ترددهای دریایی کمک بسیاری کرده است.

راستاد عنوان کرد: امیدواریم همکاران دیگر ما در استان‌های دیگر تلاش کنند سازمان‌دهی همیار ناجی‌ها انجام شود و این الگو موفق به‌خوبی در سراسر کشور توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: از توجه ویژه استاندار هرمزگان به مقوله دریا و بنادر و دریانوردی تشکر می‌کنم، وی در حوزه دریایی و همه حوزه‌های سرمایه‌گذاری بنادر هرمزگان پشتیبانی می‌کند تا بتوانیم سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کنیم و از این بابت از زحمات وی تشکر می‌کنم.

منبع: ایسنا

کد خبر 113224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha