کد خبر 113240
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
نمایش ایستگاه‌های شارژ خودرو الکتریکی در گوگل مپ

پرشین خودرو: در جدیدترین به‌روزرسانی اپلیکیشن گوگل‌مپ، ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی نمایش داده می‌شوند.

به گزارش پرشین خودرو، گوگل‌مپ در جدیدترین به‌روزرسانی خود برای سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS و ویندوز قابلیتی اضافه کرده که در آن، نزدیکترین ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی نمایش داده می‌شود. علاوه‌براین، پربودن تعداد نقطه‌های شارژ اطراف هم نمایش داده می‌شود. تمام کاری که کاربران باید انجام دهند، بازکردن اپلیکیشن گوگل‌مپ و جست‌وجوی عبارت EV Charging Stations است. درنتیجه، فهرستی از ایستگاه‌های شارژ دردسترس EVgo و SemaConnect و Chargemaster در لحظه برای کاربر نمایش داده می‌شود.

 

گوگل مپ

 

ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی یکی از غایبان بزرگ گوگل‌‌مپ بود؛ اما شرکت گوگل اعلام کرده به‌زودی، داده‌های موردنیاز برای راه‌اندازی این سیستم ارائه خواهد شد. الکس دونالدسن، مدیر محصولات گوگل می‌گوید:

 اگر تاکنون برای رسیدن به ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی رانندگی کرده باشید، می‌دانید هنگام پربودن ایستگاه شارژ، ممکن است ساعت‌ها منتظر بمانید. اگر در آن روز قرار دیگری داشته باشید یا بخواهید جایی بروید، این مسئله مشکل بزرگی برای شما خواهد بود.

 

گوگل مپ

 

این سرویس ابتدا فقط در آمریکا و انگلستان راه‌اندازی می‌شود؛ اما انتظار می‌رود اندکی بعد، سرویس جست‌وجوی ایستگاه‌های شارژ الکتریکی برای آسیا هم راه‌اندازی شود. با وجود بیش از ۶۰,۰۰۰ مکان شارژ و گسترش روزافزون بازار خودروهای الکتریکی در آمریکا، سرویس جدید گوگل‌مپ می‌تواند نقش پررنگی در کمک به مالکان خودروهای الکتریکی ایفا کند. علاوه‌براین، سرویس Google Maps اطلاعاتی ازجمله درگاه شارژر و سرعت شارژ ایستگاه موردنظر را هم دراختیار کاربر قرار می‌دهد تا از اتلاف وقت جلوگیری شود. شایان ذکر است سوپرشارژرهای تسلا در این سیستم موجود نیستند و از اپلیکیشن مخصوص به‌خود بهره می‌برند.

منبع: زومیت

کد خبر 113240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha