200 محصول کرمان موتور از گمرک ترخیص شد

پرشین خودرو: سرپرست گمرک شهید رجایی بندرعباس از ترخیص 200 دستگاه خودرو سواری بنام کرمان موتور خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، حسین سعیدی، با بیان این مطلب گفت: خودروهای ترخیص شده به نام کرمان موتور به استناد مفاد دستورالعمل ها و‌بخشنامه‌های منتهی به پایان سال گمرک ج.ا.ا که در راستای تسهیل در ترخیص خودروهای دپو‌ شده صادر شده بود از گمرک ترخیص شده و هیچ خودرویی بر اساس پیشنهادات 8 بندی اخیر گمرک ترخیص نشده است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات هرمزگان اظهار داشت:‌ دلیل عدم ترخیص این خودروها اخذ مجوزهای قانونی بوده است لذا پس از اخذ مجوز سازمان حمایت از مصرف کنندگان، ارائه نامه بانک عامل به گمرک در خصوص پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز و همچنین اخذ مجوز سازمان توسعه و تجارت ( تائید VINخودرو) این خودروها ترخیص شده‌ است.

 

واردات خودرو


سعیدی اضافه کرد: همچنین این خودروها مجوز استاندارد را کسب کرده و پرداخت حقوق ورودی آنها به گمرک نیز انجام شده است.

براساس این گزارش، 200 دستگاه خودروی سواری از گمرک شهید رجایی و همچنین 120 دستگاه امبولانس از گمرک شهید باهنر در روزهای پایانی هفته جاری ترخیص شده است.

بر اساس اعلام گمرک ایران در حال حاضر حدود 13 هزار خودرو در گمرکات مختلف کشور دپو شده است که با دستورالعمل اخیر دولت تنها 600 خودرو ترخیص شده است.

یادآور می شود: اواسط اردیبهشت ماه مدت اعتبار دستورالعمل صادره دولت به پایان می رسد و ظاهرا تلاشهای جدیدی برای ترخیص خودروهای باقی مانده در گمرک انجام شده است. در روزهای اخیر به جز محموله‌ های ترانزیتی گزارشها حاکی از واردات قطعی تعداد قابل توجهی خودرو از گمرک شهید رجایی بوده است.

منبع تسنیم

کد خبر 113249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha